close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: Stroom Probleem

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Ik heb sinds gisteren een probleem, ik ben ook niet zo van autokennis, maar ik zal het probleem beschrijven, als iemand mij kan helpen, graag.

mijn probleem:
Mijn accu geeft 12,7 v aan , Als ik de sleutel in het contact steekt en ik draai het contact aan, gaan er lampjes branden zoals altijd, me bezinemeter gaat ook omhoog netals altijd. maar draai ik de sleutel verder, doet hij nix meer (lampjes gaan uit en me bezine meter springt ook omlaag, elektrische ramen doen het niet meer en ook de deurvergrendeling werkt niet meer) op dat moment springt de accu voltage van 12,7 naar 4v, en daarna neemt de spanning weer toe tot 10,5v. Elke keer als dat ik mijn sleutel omdraai valt de spanning weer weg. Ook met overstartkabels geprobeerd zodat de spanning hoog blijft, maar mocht niet baten.

Zou iemand weten wat het probleem zou kunnen zijn?

Geplaatst door

Shay106 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de accu bij stilstand 12,7 Volt aangeeft zou de accu volbeladen moeten zijn, echter, als hij wegvalt naar 4 volt tijdens het starten geeft het weer aan dat de accu behoorlijk leeg is. Vermoedende dat je accu toch kapot is, heb ik nog een aantal vragen om de diagnose goed vast te kunnen stellen:

-Heb je met het overstarten GOEDE, dikke kabels gebruikt en hebben ze zeker weten goed contact gemaakt? Draaide de motor van de donorauto? en hoever viel de spanning toen weg?
-Kun je de auto aanduwen? Zo ja, hoeveel spanning geeft hij aan bij draaiende motor?

scott10811 0
badge

14 jaar

Accu-polen en massakabels zitten goed vast en zijn niet groen of wit uitgeslagen?

oldford 0
badge

14 jaar

de motor van de donor auto draaide, en de spanning viel alsnog weg richting de 4 volt, ondanks dat de contacten goed waren verbonden met dikke kabels. we kregen de auto ook niet aangeduwd. heb de auto net nog een keer geprobeerd, en lijkt wat te tikken onder de motorkap.

Shay106 0

14 jaar

accupolen waren een beetj wit uitgeslagen, ik ben daar even met een staalborstel overheen gegaan zodat alles weer goed contact maakt..

Shay106 0

14 jaar

Het tikken is waarschijnlijk van de startmotor, waarvan het relais wel werkt, maar niet genoeg stroom meer heeft om rond te draaien.
Als de spanning zelfs MET donorauto eraan gekoppeld nog naar 4 volt valt, neem ik aan dat de donorauto afsloeg? Deze kan namelijk niet blijven draaien op 4 volt.
Zo niet, dan zullen de kabels toch niet goed hebben gezeten

scott10811 0
badge

14 jaar

het tikken kwam uit een vlak kastj met een stekker erop? kan dat kloppen? tevens sloeg de donorauto niet af. kan het zijn dat het startmotor gewoon kapot is, of kortsluiting maakt? zo ja, hoe kan ik daar achter komen?

Shay106 0

14 jaar

Aanduwen of aantrekken. Loopt de auto dan gewoon dan is er een probleem met je startmotor, de accu of de pluskabels naar de startmotor.
Vergeet ook de aardes niet. Tussen motor en carroserie en carroserie en accu.

Voor de zekerheid: heb je de accupool schoon gemaakt toen deze vast zat op de accu, of heb je deze losgehaald en ook de binnenkant schoon gemaakt? Want dat is de kant die er toe doet.
Kijk dan gelijk even of de dikke draden goed vastzitten in de klem van de accu-pool. Zowel plus als min-aansluiting.

oldford 0
badge

14 jaar

ik heb de polen los gemaakt, en dan pas schoon gemaakt. alles heb k daarna weer goed vast gezet.

met duwen ging de auto ook niet aan, dus de startmotor is neem ik aan dus nog goed.

Shay106 0

14 jaar

heren heren, ik ben er uit. er zat corrosie bij de aansluiting van de startmotor, ik heb dat opgelost en hij doet et weer prima, alle apparaten doen het ook weer, zet de motor uit... daarna weer aan, start in 1x geen probleem... ik denk dat het is opgelost... maar nog nooit zoiets meegemaakt.. maargoed. bedankt voor jullie tijd.. gr shaylesh

Shay106 0

14 jaar

Vreemd, hoe kan hij dan in godsnaam al die stroom wegtrekken?
Of je hebt het probleem nu niet getackeld, of je hebt verkeerd gemeten.

scott10811 0
badge

14 jaar

Ik heb er ook geen verklaring voor, enige wat ik weet is dat hij het weer doet. gelukkig.. mocht ik nog ergens op stuiten, zet ik het hierop. :)

Shay106 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.