Zoals in een reeds ander topic vermeld heb ik een heel raar probleem qua stroomverlies.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
de COM2000 is dus reeds vervangen.
probleem is heel lang weggeweest, vandaar dat het andere topic ook gesloten is.
maar wat gebeurd er? : om onverklaarbare redenen, op willekeurige momenten als de auto stil staat, gaat er een raam open, de radio gaat spelen, lampen gaan knipperen, deuren open en nog wat rare acties, of combinaties ervan.
een lekstroom meet ik niet met een multimeter (misschien moet ik anders meten???)
de accu is vervolgens in no-time leeg.
Daarstraks was het weer zover. Raam open, lampen aan, deur van het slot en radio aan.
niks gedaan behalve accu pool los en meten. Geen lekstroom.
bij accu pool terug plaatsen begon de auto weer raar te doen.
dat heb ik op film kunnen zetten. (de youtube koppeling kreeg ik niet voor elkaar)
https://www.youtube.com/watch?v=T9s0fZKd...
https://www.youtube.com/watch?v=x8oGctwy...
Dit is helaas in twee stukken gefilmd, maar het is een en dezelfde actie
Na aansluiten van de pool hoor je even niks en dan begint er ergens onder de zekeringkast iets te tikken
vervolgens haakt het dashboard en lampen en meters beginnen ook.
Wat kan dit zijn?
Ik denk dat deze symptomen van de onderspanning van de accu komen,
Maar hoe kom ik achter de oorzaak van het stroomverlies???
Hopelijk weet iemand iets, want ik begin licht wanhopig te worden.
Een kleine aanvulling:
Daarnet nog de accu gemeten
Plus pool en min pool van de accu af, ik meet 11,10 Volt
Plus pool erop en min pool eraf, ik meet 11,38 Volt
Plus pool eraf en min pool erop, ik meet 11,38 Volt
Plus pool erop en min pool erop, ik meet 5,80 Volt (Vrijdag was dit nog 14,70 Volt)
wie weet helpt dit
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
aan de gemeten voltages is in elk geval af te leiden dat de accu inmiddels weer leeg getrokken is.
Vandaag weer gemeten
Beide polen eraf, rond de 9 - 9,5 Volt
Polen erop rond de 7,8 Volt
Dus hij loopt nog steeds leeg.
Hoe vindt ik nu waar de lekstroom zit.
10 jaar
De ECU zelf bleek het probleem te zijn
Deze is inmiddels vervangen
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar