Peugeot 405: stukende motor bij gasgeven

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 GRI

Goedendag,

ik heb sinds gisteren een probleem.

Bij het koud wegrijden stuukt de motor enorm bij het wegrijden.
Ook als hij stationair loopt slaat hij bijna direct af.
Wanneer hij warm begint te worden wordt het minder maar blijft hij wel stuken.
Dit is dan het ergst tot 2000 toeren, daarna veel minder.
Het is zelfs zo erg dat wanneer ik net niet genoeg gas geef de motor afslaat.

Nu heb ik één en ander nagekeken en heb alleen kunnen bemerken dat hij naar mijn idee geen volledige verbranding heeft. Hij heeft moeite om de juiste slag te pakken.

Nu zat ik zelf aan de bobine te denken daar de bougies nog goed zijn.

Zit ik goed met mijn gedachte of is het iets anders?

Wie heeft er een idee of misschien een tip.

Alvast bedankt.

Chris.

chrizmo

Geplaatst door chrizmo (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 405? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Cor1822 (0) PRO, 16 jaar geleden

Even wat opgeschreven oorzaak en gevolg van de diverse klachten.


Koude motor slaat af bij stationair Choke niet goed afgesteld
Versneld toerental te laag afgesteld

Warme motor slaat af bij stationair Toerental te laag afgesteld
Choke blijft hangen
Contactpunten niet goed afgesteld
Motor krijgt valse lucht
Motor krijgt teveel benzine

Onregelmatig stationair toerental Te arm of te rijk afgesteld
Ontsteking niet goed afgesteld
Vuile, versleten of verkeerd afgestelde bougies
Luchtfilter verstopt of vuil
Motor krijgt valse lucht

Motor hapert of slaat af bij gas geven Acceleratiepomp defect of werkt slecht
Choke werkt niet goed
Luchtfilter verstopt

Motor slaat over of stoot Motor krijgt teveel benzine
Te grote klepspeling
Water in de benzinetoevoer
Motor krijgt valse lucht
Ontsteking niet goed afgesteld
Bougieskabels beschadigd
Condensator defect (ontsteking)

Motor trekt slecht (onvoldoende vermogen) De ontsteking staat niet op tijd
Beperkte benzine toevoer
Te weinig compressie door slijtage of lekke koppaking
Kleppen niet goed afgesteld
Mogelijk verbrande kleppen

Ik ken de onderhouds historie niet van je auto, maar hier heb je vast een paar punten tussen die je zelf kunt controleren, filters, bobine, bougies en kabels, ontstekings tijdstip etc.

De juiste bougies erin?

Cor

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 405 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum