close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: Stuurbekrachtiging

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Waar bevindt zich de relais van de stuurbekrachtiging?
Ik heb een 307 SW van 2003 1.6 16v

Geplaatst door

GTzh Ed (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

laatste acht van chassinummer en kan exact opgezocht worden waar hij zit
maar dacht dat deze in de zekeringkast onder de motorkap zit

krijg je soms geen 12volt bij de stuurbekrachtingspomp
is relais (grote relais) onder de zekeringkast al gecontroleerd
daar zit 8 grote zekeringen
waar paar van in zit waaronder koelvin en stuurbekrachtingspomp

Onder de zekeringkast?? Of bedoel je in de zekeringkast?

GTzh Ed 0

12 jaar

de zekering zit onder de zekeringkast
en de relais kan (om dit te checken moet ik de laatste acht van chassisnummer hebben) in de zekeringkast zelf zitten
die onder de motorkap zit

officieel is geen zekeringkast maar een bsm
daar zitten zekeringen en relais in

kans is dat geen relais is en dit door de stuurpomp zelf wordt in en uit geschakeld

maar om dit te kunnen zeggen moet ik de laatste acht van chassisnummer hebben zodat ik het op kan zoeken

laatste 8 cijfers chassisnummer:

830 601 90

groetjes

GTzh Ed 0

12 jaar

kenteken 13--dz
via zekering f3 krijgt hij stroom van de contactslot (dus als je hem op contact zet
via zekering mf8 (zekering zit onder de bm34 (zekeringkast)
[img]http://peugeot.mainspot.net/wiring307/im...[/img]
op betreffende foto is de mf8 zekering te zien die zit eronder
op 3 plekken zit module vast geklikt met schroevendraaier krijg je klemmetjes los en trek je hem omhoog

er zit geen relais in
op de dikke 2draden staat dus massa en plus constant
via andre plus die over zekering f3 gaat wordt stuurpomp en abs aangezet om zo ff te noemen
ivm geen klacht over abs denk dat f3 dus heel is
mf8 is wel een keer kapot gegaan
zoals gezegd mf8 is maxi-zekering
[img]http://bobslagerautomotive.nl/wp-content...[/img]
de meest linkse van het plaatje de 2 rechtse zijn zekering en mini-zekering die zie je dus boven in de zekering kast (bm34)


verder zou ik graag wat meer info willen hebben over de klacht/probleem
zodat we meer kunnen helpen
weet niet of je nu een probleem hebt of niet

De klacht is dat de stuurbekrachtiging niet doet. Dus ligt het aan de pomp ( duurste reparatie) of de relais . Via verschillende forums kan of de relais of zekering of pomp de oorzaak zijn. Vandaar dat eerst de goedkoopste oplossing wordt bekeken. De relais dus. Vanuit daar kijken we verder.
Ik moet wel erbij vermelden dat ik zag dat er een marter in mijn auto , onder de motorkap, heeft gezeten. of dat een oorzaak kan zijn.
Er lekt geen olie in ieder geval.

GTzh Ed 0

12 jaar

er zit geen relais in de voor stroom zorgt
dit zit namelijk in de pomp zelf

de pomp krijgt via de dikke zwarte stekker spanning (gezekerd via mf8 die dan naar de accu gaat)
haal deze dikke stekker af en controleer of je op de 2 aansluitingen 12vot meet
tevens zet er een 21watt test lamp op
als dit goed is dan krijgt de pomp spanning

controleer dan of je op de andere stekker op aansluiting 5 ook 12volt krijgt als je hem op contact zet
zo ja dan is ook dit goed

dan moet je de communicatie draden doormeten die overblijven naar de hoofdcomputer,abs-unit en uitleesstekker
je houdt dan 2 draden over die naar de com-schakelaar achter je stuur gaat (deze meet de stuurverdraaing om hierop je pomp te laten werken
dit is zodat hij niet constant draait

als dit ook allemaal goed is blijft 1 ding over de pomp zelf

ik ga het zsm proberen. Alvast bedankt voor je hulp. Ik hou je op de hoogte.

GTzh Ed 0

12 jaar

Nadat we bovenstaande helemaal hebben nagekeken, zijn we toch tot de conclusie gekomen , dat een defekte pomp de oorzaak is.
Het was wel een duur grapje ( rond de 500,- euro een gereviseerde) maar de stuurb. doet het weer.
Hartelijk dank voor je hulp truckerOwner.

GTzh Ed 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.