Peugeot 306: te hoge temperatuur

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

hallo
ik heb het volgende probleem met de 306,na het vervangen van de radiateur(deze was lek) loopt de temperatuur meter steeds op tot 110 graden
ook onder het rijden.voor het vervangen van de radiateur kwam de meter niet hoger dan 90 graden het kan zijn dat er nog lucht in zit? mij vraag is nu hoe je deze goed ontlucht of weet iemand nog iets anders.
mvgr henk drenthen.

drenthen2391

Geplaatst door drenthen2391 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

wkhoek (0) PRO, 16 jaar geleden

er zitten ontluchtingsschroeven in de motor ruimte: 1 op de radiateur (bij de lv koplamp) 1 op het thermostaat huis (een brons kleurige inbus bout) en 1 op de koelwaterslangen welke naar de kachel radiateur gaan (dus bij het schutbord). Officieel plaats je dan een voorraad beker op de vulaansluiting van de radiateur (zodat het koelvloeistof niveau extra hoog gebracht kan worden) en dan draai je 1 voor 1 de ontluchtingen los. Als er bijna geen lucht meer uitkomt start je de motor en laat je hem rustig warm draaien. Ondertussen zo nu en dan weer even de schroeven lossen. Dit doe je totdat de koelvin 2 x is ingeslagen (en er geen lucht meer uitkomt).

drenthen2391 (0), 16 jaar geleden

hallo
peugeot 306 van 95 met 1.4 motor(geen airco)
ik heb nog steeds problemen met de koelwater temperatuur ,bij stationair draaien loopt de meter op tot 95-100 graden daarna slaat de koelvin aan,als ik constant 120 -130 km per uur rij gaat de meter zelfs hoger dan 100 graden.ik heb inmiddels een aantal keren ontlucht en de thermostaat vervangen dit had tot op heden geen effect,de problemen zijn begonnen na het vervangen van de lekke radiateur( er zit er nu een in van de sloop)de radiateur wordt van boven en onder egaal warm dus neem ik aan dat de doorstroming goed is.ik heb niet het gevoel dat de motor aan de kook komt,kan het zijn dat de meter een erge grote afwijking heeft,ik heb de auto pas dus weet ik niet hoe de meter normaal staat

wkhoek (0) PRO, 16 jaar geleden

nou, bij constant 120-130 onder deze (toch best wel koude) omstandigheden hoort ie gewoon 90 graden te zijn. Het lijkt mij inderdaad verstandig om de temp. meter te controleren met een externe temp. meter. Eerlijk gezegd ben ik geen voorstander van een radiateur van de sloop, kans is groot dat er toch onvoldoende doorstroming is.

Je geeft aan dat als je constant 120-130 rijd, de motor temp boven de 100 graden is. Draait je koelvin dan ook konstant??

ps. nog 1 ding, er kan ook nog een elektronische storing zijn: Als de motor 90 graden is en hij draait stationair, wat gebeurt er dan als je de verlichting/achterruitverwarming aanzet?? schiet de meter dan ook iets verder omhoog?

er zijn namelijk gevallen waarbij de massakabel op de versnellingsbak "kapot oxideert". Dan krijg je ook (volgens de meter) een te hoge motor temperatuur.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum