close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot Partner: te hoog toerental bij 100 km en hoger.

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8d

als ik 100 of 115rijd (harder wil hij niet) dan heb ik het idee dat ik bijna aan het roetmeten ben.
hoort dat zo bij een 1.8d ? ik ben een 1.9 gewend en dat is toch even wat anders.
kan er ook een andere bak achter of kan die motor dat niet hebben?

Geplaatst door

chef 33 (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

DW8 motor is geen snelheidsmonster-motor, maar 100 of 115 als top is toch niet helemaal goed, dus nu op zoek naar de oorzaak. Om zomaar een versn.bak met andere verhouding te plaatsen lijkt niet de juiste oplossing tenzij er al een verkeerde bak onder zit?

hans4074 0
badge

14 jaar

Harm-Jan is het niet gewoon een slippende koppeling waar je auto last van heeft. Succes en groeten Jan

Punt 50
badge

14 jaar

klepspeling controleren en stellen natuurlijk

asx 0
badge

14 jaar

Dit is geen DW8 (die was er toen nog niet) maar een xud7 een motortje van 60pk wat ook in de 205 diesel zat. Dat houdt niet echt over. Ik heb er ook wel eens mee gereden . Het was toen een nieuwe demo auto en bij 120 km/h was de koek echt op. Een heel laag gegeaerde bak zit er in dat weet ik wel. Zou natuurlijk kunnen dat er iets loos is maar dit hoeft niet echt zo te zijn. Een andere bak er achter lijkt mij echter nog al drastisch.

hallo

alvast bedankt voor jullie reactie
het motortje is 100 % ,start perfect,geen slippende koppeling,ik kan er gerust een tandem asser achterhangen ,loopt er zo mee weg.
je blijft alleen aan het schakelen.ik kan mischien wel 125 a130 maar ben bang dat ik hem dan verniel.

chef 33 0
badge

14 jaar

Harm, als het motortje warm staat verniel je hem niet hoor. Ze zijn eigenlijk sterker dan de oude 1.9D (xud9). Daar kwamen de voorkamers van los te zitten als je ze met koude motor flink op hun donder gaf. Welke bandenmaat zit hier eigenlijk op ?
Als je de bakverhouding langer maakt dan loopt hij denk ik niet meer zo makkelijk met de tweeassige aanhangwagen weg.

enige voordeel is met een lange overbrenging van de bak, is dat je toerental lager is is bij zelfe snelheid, maar de auto doet er veel langer over om dan bv 4000 rpm te halen.
EN dan nog de vraag als de aan gepaste bak past, en hoeveel toeren zul je er afhalen....

er zat maat 185-60-14 onder maar heb ze vervangen door banden maat 185-65-14.er hoort origineel 175-65-14 onder maar er zitten sportvelgen onder.
met de 60ers was het helemaal niet te doen.

chef 33 0
badge

14 jaar

Doordat de 185-65 14 banden hoger zijn dan de originele zou het zo maar kunnen dat je snelheidsmeter iets te weing aangeeft, en rijd je dus eigenlijk harder dan je denkt.
Eigenlijk heb je zo de gearing al hoger gemaakt haha.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.