auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 207: Temperatuur display blijft op 0 staan

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400

De koelwatertemperatuur in de display blijft op 0 staan.
Denk dat de temperatuurvoeler defect is.
Weet iemand waar ik de temperatuurvoeler bij deze auto kan vinden en wat ik spanningsloos voor een weerstand zou moeten meten?

Geplaatst door

ikvraagmeaf (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

boven de versnellingsbak in je thermostaat aan je cilinderkop

als je langs de cilinderkop naar beneden kijkt tussen je nokkenas zie je hem zitten
luchtbuis even weghalen die van voor naar achter loopt
dan kap waar de kabelboom in zit omhoog tillen en opzij leggen

stekker los
springveer die om de sensor zit losnemen
sensor eruit trekken
nieuwe sensor erin (zorg ervoor dat stekker zo zit dat je hem ook later weer loskan maken)

koelvloeistof kan van 0.25 tot 2l zijn
net hoe je het doet
dop koelvloeistof erop laten zitten en dan sensor vervangen verlies je bijna geen koelvloeistof
ivm geen lucht via de andere kant kan komen zal niveau niet zakken
dop wel af dan moet je hem ontluchten en warm rijden




er zijn tevens types bij waar de sensor inwendig zit
echter dit was later gedaan ivm de losse sensor vaak inwendig en uitwendig lekkages vertoonde

verder als je de stekker los hebt controleer of er geen kvs in zit
ander moet je bij de comptuer ook kijken of niks aanwezig is
is er wel aanwezig dan kabelboom en comptuer eigenlijk ook vervangen

bedankt voor je reactie, ik zal straks even kijken of ik erbij kan.
Is het nu rechts of links van het blok?
Hoop niet dat er kvs in de stekker zit want dan kan het dus ook in de computer terrechtkomen begrijp ik van je.
Hebben ze mooi gemaakt dat een lekkage zelfs tot vervanging van de computer kan leiden.
Als dat echt zo is kan Peugeot daar niet zomaar mee wegkomen lijkt me.
Je hoort van me.

ikvraagmeaf 0

12 jaar

boven de versnellingsbak is maar 1 kant
dus rechts (dat als je voor de auto staat en onder de motorkap kijkt)

verder is het probleem bij andere merken ook
wanneer de sensor lek is
de exacte naam ben ik ff kwijt maar kvs zal bij elke auto via de kabelboom doorheen lopen

meeste gevallen heb je eerst probleem met de sensor voordat je het bij de computer ziet

ik heb 'm gevonden denk ik, staat rechtop en na lostrekken stekker zag ik wel een druppeltje kvs aan de stekker hangen.
Dus dat is dan mooi op tijd want verder is de zaak goed droog.
Om er helemaal zeker van te zijn of dit ook daadwerkelijk de sensor is die ik zoek heb ik even een weerstandje van 500ohm in de stekker naar de computer gestoken.
Dan loopt de meter netjes omhoog, dus dat is 'm
Nu zit er zo'n klem op en je kunt er amper bij, wat is de beste methode om zo weinig mogelijk kvs te morsen?

ikvraagmeaf 0

12 jaar

[quote=trucker0werner]dus rechts (dat als je voor de auto staat en onder de motorkap kijkt)[/quote]
Neem van mij aan dat er maar 1 rechterkant en maar 1 linkerkant aan een auto zit...maakt niet uit waar je staat.

Hij zit dus links...

Hans4040 1430
badge vip badge

12 jaar

prima,

Maar kan ik die sensor er ook uit krijgen zonder kvs kwijt te raken.
Hoe kan ik dat bij deze 207 het beste doen?
Misschien moet ik er toch iets af laten lopen want die sensor zit niet op het hoogste punt.

ikvraagmeaf 0

12 jaar

Om te meten hoeft hij er niet uit...wil je hem vervangen, dan de nieuwe bijdehand houden en snel omwisselen.
Dat beetje water wat er dan uitkomt is te verwaarlozen en kan je gewoon weer bijvullen.

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/17/...][img]http://img17.imageshack.us/img17/4559/te...[/img][/url]

Hans4040 1430
badge vip badge

12 jaar

dat gaan we dan proberen zo snel mogelijk te doen.
Je kunt er anders wel moeilijk bij. Recht vanaf boven gaat maar is best smal.
Heb daarvoor een een pvc pijpje verwarmd en pas gemaakt om de connector, zo kan ik 'm handig op de plaats houden en tegelijkertijd aandrukken om de veer erop te schuiven.
Nu nog even wachten tot het weer droog is buiten.

ikvraagmeaf 0

12 jaar

Gelukt.
Bij mij ging het zo:
Luchtpijp aan de voorzijde losklikken en wegdraaien.
Kabelboom rechts op blok een weinig omhoog trekken en naar rechts duwen, stekkers die strak komen te staan even losnemen.
Bevestigingsbeugel van kabelboom evt. losnemen van het motorblok, dit geeft veel meer ruimte, je kijkt nu vanaf de bovenzijde op de temp. sensor koelvloeistof.
3/4" pvc pijpje verwarmen en om de connector van de nieuwe sensor pasmaken, zo heb je een mooi verlengstuk om de sensor aan te kunnen brengen en erin te drukken.
Bijkomend voordeel is dat het pvc pijpje tot aan de body er zit opgechoven en je straks bij het aandrukken niet op die slappe wandjes van de connector hoeft te drukken met de kans dat je 'm breekt.
Bevestigingsbeugel oude sensor naar je toe trekken en oude sensor eruit nemen(herinner je even de stand van de connector, is handig om de stekker goed terug te kunnen plaatsen)
Bij mij kwam er helemaal geen kvs uitlopen. Daarna zitting goed schoonmaken want we willen geen lekkage door wat vuil.
Nieuwe sensor met pvc buisje voorzichtig aanbrengen met de connector in dezelfde richting als de oude.
Daarna bevestigingsbeugel erin schuiven en pvc pijpje lostrekken.
Rest terug aanbrengen.

Slot?

ikvraagmeaf 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.