De temperauur van mijn 306 HDI liep van de week in de file binnen een paar minuten op naar 110 graden. Normaal staat op 74. Het was niet eens heel warm buiten. Toen maar de verwarming vol aangezet en zakte hij iets.
Ik las op het forum iets over 2 koelventilatoren die bij verschillende temperaturen moeten gaan draaien. Zou het 'em daarin kunnen zitten?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik ben naar de dealer geweest. Het bleek dat allebei de koelventilatoren stuk waren. Prijzige grap, maar het probleem is wel opgelost.
Luuk goeie tip van rene he!
Anders kom je voor veel meer kosten te staan, koppakking enz.
Eigenlijk vreemd he allebij stuk, heb je nog gevraagt wat de oorzaak kon zijn en wat er precies stuk was?
Doorgebrand of andere oorzaak en niet meer te repareren?
Relai defect of beleven ze altijd aan, dat moet je gehoord hebben dan.
Is het geluid nu anders minder brommend en gierend?
Als je wil laat het even weten dan oke.
Gr Willem.
19 jaar
Willem, de echte oorzaak is niet bekend. Ze denken dat eentje de geest heeft gegeven en de ander het toen extra zwaar heeft gekregen en ook is doorgebrand. De relais waren oke. Ik dacht daar wel aan, omdat bij airco aan en contact aan er een tikkend te horen was. Dit bleek echter van de aircocompressor te komen, omdat de stroom door de defecte fans hier zijn massa zocht.
Het lukte me trouwens niet de fans zelf te demonteren en door te meten. Bij de HDI komt je er van achter niet bij (radiateur kantelen gaat nauwelijks vanwege compressor en dynamo). Van de voorkant moet er heel wat extra los (o.a. bumper).
Qua geluid is er weinig te melden. Ze draaien nu allebei (links vrij snel, en rechts langzaam), maar ik hoor er niets van. Maar ik heb ook nog niet in de file kunnen testen....
19 jaar
luuk oke het is me duidelijk.
Ik wil altijd het naadje van de kous weten.
Hoe iets kan of gebeurd, als er een fout is in het systeem.
Bijvoorbeeld als thuis de stoppen doorslaan, er iets moet zijn waardoor dat gebeurd.
Eerst de oorzaak vinden, en niet alleen maar nieuwe stoppen er in.
Testen kan met de motor warm en iets harder laten draaien als je stilstaat een paar minuten.
Dan loopt de temp meter op en zie je hem later weer zakken is prima.
denk dat het zo weer oke is en veel rij plezier luuk.
Gr Willem.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar