close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: wielbouten draaien lam of door

Bouwjaar: 1994

technischie, mijn probleem lastige probleem is dat ik heb andere velgen onlangs heb onder mijn pug summertime.maar nu ik draai mijn wielbouten aan linker velg, 3gaan er goed in de 4de ook maar ik kan hem gewoon doordraaien,dus ik haal de bout er weer uit en bout is helemaal glad geen draad meer op, ik nieuwe bout maar nee hoor weer bout helemaal glad,ik naar garage heb de steekgat over nieuw getapt en vervolgens een bout van een ford in gedraaid en past draaid niet door.

2weken later in mijn remschijven vervangen rechts weer velg eraf later er weer op .nu hetzelfde probleem extact maar dan rechterkant 3bouten gaan er goed in de 4de draaid door. deze heb ik nu wel aan gedraaid maar kan niet verder draaien want dan draaid hij los.kortom WAT NU ben bang dat al mijn gaten straks in de toekomst doordraaien de bouten zijn origineel van pug eentje ervan dan van ford.KAN IEMAND MIJ HELPEN OF MET HET ZELFDE PROBLEEM.
HOOR GRAAG VAN JULLIE
VRIENDEKLIJKE GROET FERROW

Geplaatst door

ferrow (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

andere navan monteren van de sloop, daar passen je eigen peug bouten weer in.

ik denk dat in het verleden al eens een wielbout er niet goed (scheef) is in gedraaid en dat daardoor de draad kapot is.

arie549 0
badge

19 jaar

Hoe strak zet je de bouten vast, een koppel van 90Nm is goed.

Veel mensen zetten de bouten veeeeeeel te strak omdat ze bang zijn een wiel te verliezen. 90Nm = ca 9kg op een meter afstand dus ca 27kg op 30cm. Koop een eenvoudige momentsleutel van 30 euro en voorkom hiermee het kapot draaien van de draad. Omdat jouw 306 niet van gisteren is kan het zijn dat al een hele tijd de bouten veel te strak werden/worden gedraaid. Dit kan dus tot dit soort schade leiden.

Erik2804 50

19 jaar

Misschien zijn de bouten net iets te kort voor deze velg.
De tip van Erik R is een goeie, veel mensen denken hoe vaster hoe beter, maar vergeten dat dit veel problemen kan veroorzaken als kromme schijven e.d..
De fabrikant schrijft aanhaalmomenten niet voor niets voor, en dit geldt niet alleen voor wielen.

fresen 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.