Wij hebben een probleem met een 306 1.4 van 2000. De laadstroomlamp blijft branden en er blijft stroom staan op diverse relais van oa de kachel en koeling.
Lamp en relais gaan uit als de stekker van de dynamo wordt afgekoppelt (een stekkerje met twee aansluitingen). Dynamo is door gemeten en kontaktslot reeds gewisseld.
Denk zelf dat het toch in de dynamo zit !!!??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ge moet eens checken of de autoradio juist is aangesloten. of koppel de radio eerst eens af en kijk of het probleem weg is.
Radio is reeds gedemonteerd,toch bedankt voor je reactie!
Ik vrees dat het in de dynamo zit. Wil je het zeker weten? Lampje van 2 tot 5 watt aansluiten tussen plus van de akku en de D+ aansluiting van de dynamo (die aansluiting met het dunne draadje). Lampje moet branden. Motor starten: lampje moet uitgaan en dynamo moet laden (accuspanning tussen 13,7 en 14,4V). Motor laten draaien en lampje aansluiten tussen D+ en massa. Lampje moet branden. Motor uitzetten: lampje moet uitgaan. Blijft lampje branden: een of meerdere diodes in dynamo kaduuk.
Succes,
Paul
IS ER GEEN ZEKERING STUK. HET KLINKT VREEMD. MAAR WIJ HEBBEN ZO IETS OOK GEHAD.
Kijk eens naar de ronde stekker naast de radiateur. Wanneer er water(sluiting) in zit krijg je sluiting en begint de kachelmotor spontaan te lopen en worden er meerdere onderdelen actief kijk er eens na
Helaas geen defecte zekeringen en de stekker was ook al gekontroleerd.
Defect zat/zit in de dynamo deze toch maar verwisseld voor een nieuw en het probleem is weg!!!
Nieuw model dynamo,stekkertje heeft twee draadjes/aansluitingen
weer een verbetering !!!???!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar