hallo heb een vraag over mijn temperatuur meter van mijn peugot 307 1.6 xs 2002
de laatste tijd viel het mij op dat het langer duurt dat de meter op bedrijfs temperatuur komt, heb dealer hier naar laten kijken en hijheeft hem uitgelezen volgens hem was het wel goed , de kachel komt ook wel snel op temperatuur echter de naald van de meter is wel wat nerveus hij loopt op naar 80 graden en zakt dan weer naar 75 graden dit is hij constant aan het doen .
heeft iemand hier vaker mee te maken gehad?
(thermostaat was volgens de dealer in orde )
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het lijkt mij toch op het niet helemaal geleidelijk open gaan van de thermostaat maar of je hem daar nu al voor moet vervangen?Ik denk dat dat een beetje er van af hangt of u daar het geld voor over heeft.Als U het laat doen laat dan ook de massa aansluitingen van de motor naar de accu en de carrosserie even controleren en reinigen.
hallo oldtimer leuk dat je reageert(had er al een beetje op gehoopt)
ik had zelf ook al een idee dat het toch de thermostaat was ,maar is het ook schadelijk voor de motor dat ik hier eerst mee blijf doorrijden ?
en weet je misschien ook wat deze rep gaat kosten ongeveer ?
alvast bedankt
18 jaar
WCP geeft eigenlijk een juiste analise van het probleem,Ja, hoeveel gaat het kosten,moet ik even gaan rekenen,ik denk ongeveer, .8 maal 71 euro maal 1.19 is 67.60 euro inclusief aan arbeidsloon plus het onderdeel.
heren , bedankt voor jullie reacties , zoals ik het begrijp is het zeker niet alarmerend , ik kijk het gewoon een poosje aan .
wat ik wel nog even wil toevoegen is dat de meter wel altijd goed gefunctoneerd heeft(bleef altijd op dezelfde plek staan)alleen als hij stationair liep , liep hij op naar 90 graden nadat de boord computer gereset is ( massa klem van accu losgenomen)
is het mij opgevallen
kan dit er iets mee te maken hebben ?
omdat oldtimer jansen ook adviseerde de massa aansluitingen te reinigen
18 jaar
Waarom een "goed" werkend onderdeel vervangen? Misschien omdat de vrager mededeelt dat volgens hem de meter voorheen NIET zo nerveus de waarden aangaf? Het feit dat bij het uitlezen geen storingsmelding wordt aangegeven wil nog NIET zeggen dat er geen problemen zijn.... Heb dit aan den lijve ondervonden met een destijds nieuw gekochte Peugeot 205. Het "domme" redeneerwerk won het uiteindelijk van het uitleesapparaat en de storing werd uiteindelijk na een jaar(!) simpel verholpen door een temp. sensor te vervangen. Maar het kan natuurlijk ook gewoon de lage buitentemperatuur van dit moment zijn die er voor zorgt dat de meter wat langzamer naar de bedrijfstemperatuur oploopt.
18 jaar
hallo klaas , bedankt voor je reactie , dat van de buiten temeratuur heb ik ook gevraagd en dit werd ook wel bevestigd , denk zelf dat het toch een combinatie van factoren is wat nu begint op te vallen.
18 jaar
Plus dat je er nu ook meer op let,net alsof je een nieuwe auto koopt eerst zie je ze niet rijden maar op het moment dat je voor een soort gekozen hebt zie je ze constant.Ik spreek uit ervaring, ik heb er sinds kort een overdekte fiets bij(suzuki alto). Ik heb nooit geweten dat er zo veel van die dingen rondhobbelen.Ditzelfde gebeurt eigenlijk ook met je temperatuurmeter,doordat je er constant ongemerkt op let zie je ook alle bewegingen en lijken ze ook steeds groter te worden, net als dat vlekkie in dat nekkie(Toon Hermans).
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar