Paar weken geleden reed ik 160, temperatuur aan de hoge kant en rode indicatie lamp "STOP" begon te branden. Afgeremd, en bij 120 km/hr temperatuur weer normaal.
Later zelfde euvel rond 140 km/hr
Momenteel 120 km/hr rode incatatie lamp "STOP" gaat branden, bij lagere temperaturen en ook file geen probleem.
Koelvloeistof niveau is goed, sensoren zijn twee jaar geleden allemaal vervangen.
Systeem luchtvrij gemaakt (dacht eerst aan luchtbel bij de Temp. sensor) maar nope.
Aangezien bij lage snelheden de koeling minder is, zou je verwachten dat dan het probleem zich eerder zou voordoen. Misschien kapotte waterpomp ? maar dan idem.
Ergo heeft er iemand een clue of toch gewoon de thermostaat ??
Maar hoe zit het dan in verhouding met de snelheid ?
Tx
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Om harder te rijden moet de motor harder werken en produceert dan meer hitte.
Wordt de radiateur wel gewoon warm (ook aan de onderkant)?
Heb je elektrische koelvinnen? Werken die? Motor stationair laten draaien tot deze inkomen (let op de meter, niet in het rood komen).
O
14 jaar
Met dit koude weer nog weinig zin gehad er goed naar te kijken, maar vind het raar dat op momenten dat ik in de file rij, er geen enkele probleem is qua temperatuur.
Maar zodra ik boven de 120 km/hr kom, temperatuur toeneemt en "STOP" gaat branden
Koelvin wordt iets voor komend weekend, wat als maar de helft van de radiator warm wordt ?
Verstopping ?
Tx
14 jaar
Het kan mss dom zijn, maar heb je je koelvloeistof level al gechecked?
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar