Hallo mensen
Heb een probleem waar ik niet uit kan komen.
De temperatuurmeter van deze auto geeft teveel aan, als hij stationair draait komt de meter op ongeveer 95 graden, met rijden stijgt de meter tot aan bijna in het rode gebied.
Ik heb de testkast erachter gehad, en dan zie ik dat de temperatuur gewoon perfect op 90/92 graden blijft. Plus dat de ventilator netjes schakelt. Hij raakt nooit te nimmer te warm.
Heb al een extra massa kabel getrokken van accu naar versnellingsbak. Temperatuursensor vervangen (1polig,blauw), alles zonder resultaat.
Wie kan me verder helpen?
GR berry
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lastig, maar de instrumentenpanelen van de 206 willen ook wel eens stuk gaan.
De motor kan ter plekke van de temperatuursensor best een hogere temperatuur hebben door een gebrekkige circulatie. Hoe ziet de koelvloeistof er uit? is dat soms bagger? heeft de motor ooit een lekke koppakking gehad? of is de radiateur gedeeltelijk verstopt? Door met je handen het oppervak van de radiateur te voelen direct nadat de thermostaat open is gegaan kun je vaststellen of deze over het hele breedte gelijkmatig warmer wordt. Het temperatuurverschil tussen de bovenste en onderste waterslang is dan het grootst. Op de plaatsen waar het langer koud blijft is er geen (of weinig) doorstroming.
ik heb idd een soortgelijke klacht een keer opgelost door goed spoelen van het koelsysteem.
Bedankt voor de reacties.
Kleur vd koelvloeistof is idd bruinig. De auto heeft schade gehad aan de voorzijde.
Of de koppakking ooit vervangen is weten we niet. We hebben de auto van collega-bedrijf gekocht.
Ik ga zo even kijken naar de koeler...misschien dat hij idd wel gedeeltelijk verstopt zit.
Hou jullie op hoogte.
VR gr berry
Nou....heb gisteren de koeler vervangen, alles goed doorgespoeld en ontlucht, zonder resultaat.
Dan maar het instrumentenpaneel opsturen dacht ik, maaaaar we hadden hier nog een sloper 306 break staan. Ook met 1600 motor erin.
Ik dacht, even snel nog die sensor erin draaien,kijken wat tie doet. Draai ik die eruit, is dat een 2polige. ook blauw.
Hmmm....erin gefriemeld en warempel, de meter stijgt tot 90 graden en blijft keurig daarop zitten.
Had dus gewoon verkeerde sensor erin zitten.
Iedereen bedankt voor de hulp.
GR berry
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar