Ik heb een Peugeot 407 met een ABS / ESP storing. Via Diagbox (uitleessoftware van Peugeot) kwam storing C1320 naar boven voor het signaal wielsensor links voor (=elektrische storing: kortsluiting naar plus, massasluiting, onderbreking in circuit).
Na het plaatsen van een nieuwe sensor en het wissen van de storing is de foutmelding tot 2 x toe direct teruggekomen. De diagnosesoftware laat bij de waardes zien dat op het moment van de storing de wielsensor links voor maar de helf van de snelheid meet t.o.v. de andere 3 wielen. Ik heb door het gat van de sensor naar binnen gekeken en aan de remschijf gedraaid, maar ik zie niks vreemds. Alles ziet er schoon en onbeschadigd uit.
Wat zou het kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je die sensor toen uitgeboord? je hebt kans dat je bij demontage toch de magneetring van het wiellager raakt. nieuw lager is dan helaas enige oplossing.
De sensor zat inderdaad helemaal vast. Ik heb toen met een dun boortje 2 gaatjes in het plastic geboord van 2 cm diep. Aan de nieuwe sensor kon ik zien dat je dan nog lang niet bij het lager zit. Hierna heb ik met een smal punttangetje de sensor er uit getrokken.
Ik zie in de Servicebox een lossen ABS-ring staan. Is dat de magneetring?
ja, ik zie dat ook staan. alleen zit die ring geintregreerd in het wiellager. begrijp dat plaatje ook niet helemaal.
Ik heb bij een 207 al eens gehad dat het probleem in de regeleenheid ABS zat. Ik had toen met een verlengkabel de sensor rv op de stekker van lv aangesloten. Niet gaan rijden, maar op de brug een slinger aan het wiel geven. Heb je dan nog geen wielsnelheid, dan weet je dat het niet in de sensor of het lager zit.
immitatie of originele sensor gebruikt??
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar