Beste monteurs/sleutelaars
Ik heb een peugeot 205 met een probleem. Als ik ontkoppel slaat soms de motor af.
Nu heb ik, in de hoop iets aan het probleem te doen de gaskleppostiesensor eruitgehaald en schoongemaakt. helaas blijkt na terugplaatsen van de sensor dat de motor niet meer wil lopen.
Weet iemand de jusite wijze waarop je deze sensor terugplaatst?
Ik weet nu dat ik, in den beginne nooit aan deze sensor had moeten morrelen maar helaas is het voor deze wijsheid een beetje te laat...
Ik heb al een ander gasklephuis op de sloop gehaald maar kan het terugbrengen als ik mijn oude sensor terug kan plaatsen.
Ik heb bij het loshalen van de gaskleppostiesensor ook het doptje van de inlaatluchttemperatuursensor even losgehad en met contacstpray inespoten. Tevens heb ik van de de druksensor het bovenste plaatje losgehaald. toen bleek dat ik met deze sensor niet veel kon (dus niets verder losgehaald) heb ik het plaatje er op teruggezet. daarbij heb ik misschien te hard aangedraaid, kan het zijn dat ik daarbij deze sensor ook heb gesloopt?
Ik hoop dat het allemaal nog wel te maken is, in het vervolg zal ik maar van gesealde delen afblijven :)
Met vriendelijke groet,
Teun Lamers
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jammer Teun want dat gaat niet meer werken, zoek op de sloop maar een andere (nieuw is niet te betalen en is je auto gelijk totall-loss).
Let op die van een 1.1 lijkt er wel op maar gaat het niet doen.
Hoi oldtimer, dank u wel voor uw snelle reply!
Ik hoorde op het forum van pug205.nl dat het wel mogelijk is de gaskleppositiesensor eraf te halen en weer terug te zetten... Is er echt niets dat ik eraan kan doen? van mensen op de sloop hoorde ik dat het bij de dealer gedaan kan worden (dat zou duurder zijn dan een sloophuis kopen dat dan weer wel...)
ik heb ondertussen een sloopgasklephuis gekocht en denk dat het van een 1.1 is. De auto heeft echt heel veel problemen met optrekken. gewoon rustig gassen geeft overigens geen problemen. Ik heb wel garantie op het "nieuwe" huis, dat ga ik morgen maar eens terugbrengen dan...
Zijn er zichtbare verschillen tussen een 1.4 en een 1.1 gaskephuis? zo zou ik morgen een betere kans maken met het juiste huis terug te komen van de sloop...
toch zou ik zo brutaal willen zijn nog een poging willen wagenhet oude huis weer werkend willen krijgen, ik hoop dat er nog ergens een klein optie'tje open staat?
Nogmaals bedankt, MVG
Teun
16 jaar
Die weerstandbanen zijn opgedampte koolstofbanen als je daar b.v. met een doek over veegt zijn ze al stuk.
en wat betreft dat 1.1 huis, daar ben ik ook door schade en schande wijs in geworden. Dat heeft mij persoonlijk eens een dag zoeken gekost, en ondanks dat dat meer dan 15 jaar geleden is staat dat nog steeds in mijn geheugen gegrift.
Het verschil is te zien aan de achterkant bij die 2 pijpjes.
Hoi Oldtimer, Nu we t toch over gasklephuizen hebben.
Kan montage van een verkeerde gasklephuis leiden tot een hoog CO gehalte en dus afkeur APK?
Heb op mijn 306 1.4 een ander huis gemonteerd omdat ik dacht dat de positiesensor van mn originele kapot was.
De tweede gasklep was beduidend groter. De motor liep verder goed.
De extra pijpes aan het tweede gasklep heb ik afgedopt en lekten zeer zeker niet
16 jaar
"k weet het haast wel zeker dat daar de oorzaak van je probleem ligt Freak.
Bedankt,
Ga morgen mn originele weer monteren.
Heb inmiddels s wat gespeurd. Het klephuis wat er nu op zit is er een van een 1.4 XS motor en ja mijn 1.4 is de meest tamme motor die er in een 306 gestopt. Nogmaals dank voor de info
Groet Freak
Nu ik toch bezig ben, zijn de zuigers van een 1.9 GTI via de onderkant te verwijderen?
Moeten nieuwe zuigerveren om
16 jaar
dat is toch niet te doen,dan moet je krukkas eruit,en alles wat daar aan vast zit,versnellingsbak aan de ene zijde en een hoop sleutelwerk aan de andere zijde gewoon effe het koppie eraf,kun je mooi een voor een de drijfstangen losgooien,en meteen het koppie voorzien van nieuwe kleprubbers,en misschien moet je hem wel effe nahoonen en dat zal niet lukken van onderaf
16 jaar
Was ik al bang voor, dan gaat t koppie eraf, gaat om auto van kameraad, die wil liever niet al te veel sleutelwerk maarja hij heeft geen keus
Bedankt Robby
16 jaar
dit is best wel een mooi karwijtje,wel goed aftekenen of effe merken welke lagerschalen bij elkaar horen,succes
16 jaar
[quote=205freak]Nu ik toch bezig ben, zijn de zuigers van een 1.9 GTI via de onderkant te verwijderen?
Moeten nieuwe zuigerveren om[/quote]
Bij het vernieuwen van de zuigerveren moet je ook de drijfstanglagers vernieuwen.
Hans
ja klopt
16 jaar
Ook dat zat in de planning, mn kameraad heeft ook last van te weinig oliedruk, denk dat oliepomp ook maar bekeken gaat worden
16 jaar
Hoewel de draad alweer ergens anders over gaat wil ik nog even het volgende mededelen.
Het is ondertussen gelukt de gaskleppositiesensor terug te plaatsen.
ik heb als het goed is naar oldtimer een mail gestuurd. Internet doet vreemd en bij deze wil ik hem ook vragen of de mail is aangekomen...
teun
16 jaar
Kijk maar even in je mailbox.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar