Goedendag
Ik heb een peugeot 106 / 1.1 / van 1995 en heb hier een nieuwe accu en startmotor ingeplaatst omdat ik een tikkende startrelais had maar zelfs bij deze vernieuwing blijft het probleem bestaan.
Nu is het zo dat ik laatst de startonderbreker eruit heb gehaald omdat dit ding ook storing gaf.
Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Bij voorbaat dank. Rudy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dan zul je toch moeten gaan meten! Boordspanning voldoende? Spanning op signaaldraadje startmotor voldoende? Massa motorblok in orde? Werking van de startmotor vóór inbouw gecontroleerd? Startmotor echt nieuw en correct gemonteerd, bijv. centreerbusje niet vergeten? Staat motor niet vast? Genoeg te doen dus.
Sorry dat ik nu pas reageer.
Maar ik heb alles nagemeten en hij pakt de ene keer wel op en de andere keer blijft hij gewoon tikken.
Ik denk zelf dat het in het contactslot zit maar is dit te controleren zonder gelijk een nieuwe erin te zetten?
13 jaar
Bij dit systeem komt er alleen een signaal (ca.12V bij voldoende boordspanning) rechtstreeks vanaf contactslot naar startmotor in startstand en dit staat ook in het gegeven lijstje met controles.
Heb je het tikkend geluid van zodra je contact aanzet
zonder dat je start ?
Ik heb zoiets ook meegemaakt op een 106 en het bleek
de ontstekings/toerentalsensor op het kroonwiel te zijn
die defect was . (tussen motor en versnellingsbak langs de voorzijde)
Als ik hem loskoppelde was het tikken weg, na vervanging
deed ie het weer .
Wel nooit je motor starten met sensor los (alleen contact aanleggen)
mvg
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar