Peugeot 607: Tikkende motor

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 3000

Hallo

Mijn peugot 607 loopt als een diezel als hij koud is voor een paar minnuten

Klimkt of de tuimelaars blijven hangen
Zodra de motor warm is loopt hij perfect

Heeft iemand hier ervaring mee en wat kam ik hier aan doen om het op te lossen

Alvast bedankt

Youri1996

Geplaatst door Youri1996 (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 607? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

ferdinand (60), 5 jaar geleden

Als de tuimelaars blijven hangen heb je een ander probleem.Ik denk -dat weet ik niet zeker- dat deze motor hydraulische stoters heeft.Die zullen na 15 jaar wat vervuild zijn en dan duurt het even voor ze hun werk weer goed doen.Je kan bij een volgende verversingsbeurt een busje cleaner in je motor doen.Wat ook helpt een kwart liter ATF in je motor doen.
Beide de cleaner of ATF doe je voor het verversen.Niet na het verversen.Je moet daar niet mee blijven rijden.
Ferry

Youri1996 (0), 5 jaar geleden

Hoi

Bedankt voor je reactie hier ga ik mee aan de gang

Youri1996 (0), 5 jaar geleden

Hoi

Bedankt voor je reactie hier ga ik mee aan de gang

ferdinand (60), 5 jaar geleden

Veel succes.Ik heb het nog even nagekeken, je auto heeft hydraulische stoters.
Ferry

pascalgrijp (0), 5 jaar geleden

Hoe lang met dit 'mengsel' dan rondrijden? Heb dat namelijk ook, dat tikkend geluid in mijn 607 benzine.

ferdinand (60), 5 jaar geleden

Niet rondrijden.Even laten draaien en dan verversen.
Ferry

heemskerk4251 (0), 5 jaar geleden

Als het een 2.2 is, kan het ook nog de nokkenasversteller zijn. Heb ik gehad met een 2.2 406 (zelfde EW 12 motor) Klinkt inderdaad als de motor koud is als een diesel. Wordt minder bij warme motor, maar blijft op de achtergrond aanwezig.


De enige oplossing is de versteller vervangen, maar dat is een dure grap. Ook de distributie moet dan mee worden vervangen,


Bij mij trad het op bij 50.000km. Heb de auto ingeruild bij 245000km zonder de versteller vervangen te hebben.


Maw. ze kunnen er stokoud mee worden, maar het blijft ergerlijk.


gr.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.