close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: toerental probleem

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 16v

ik heb onlangs een peugeot 406 gekocht.
alleen met een koude motor als de buiten temperatuur onder o graden is,dan loopt de auto goed.blijft toerental ook regelmatig.ook nadat de auto warm is.
als ik de auto start met een koude motor en de buiten temperatuur is iets boven de o graden.dan stoot de auto ligt bij het optrekken,vooral in zijn 3 e versnelling rond de 2000 toeren.en als de motor warm gelopen is,dan gaat hij onregelmatig stationair lopen.
als ik dan de motor uitdoe en opnieuw start,is het toerental 900 toeren.dus goed.alleen na een paar kilometer weer onregelmatig.

reeds vervangen-stappenmotor
reeds vervangen bougies door de ngk bkr5ek met dubbele kern.

het zou toch lijken op een vocht probleem.

iemand die mij zou kunnen helpen met wat wijze tips

groeten martin

Geplaatst door

d.smit (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een G3 installatie start op benzine en schakelt daarna pas over op gas.

Zet de auto eens op benzine en rijd er dan eens een dagje mee.
Loopt de motor nu wel goed koud? Is het stationair warm nu wel of niet in orde?

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.
Hoe oud zijn de bougies (in kilometers)?

oldford 0
badge

13 jaar

[quote=oldford]Een G3 installatie start op benzine en schakelt daarna pas over op gas.

Zet de auto eens op benzine en rijd er dan eens een dagje mee.
Loopt de motor nu wel goed koud? Is het stationair warm nu wel of niet in orde?

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.
Hoe oud zijn de bougies (in kilometers)?[/quote]
bedankt voor je reactie.de bougies zitten er nu 1500 km in
ik zal morgen een dag rijden gaan op benzine om te controleren of hij dan goed is.
en de vacuumslangen en de uitlaat controleren.

daarna kom ik er weer op terug

d.smit 0

13 jaar

ik heb vandaag op benzine gereden.
bij koude motor ook licht schokken bij 2000 t/pm

en als de motor warm is blijft deze ook soms stationair 1200-1300 toeren lopen.

eigenlijks dus zowel op gas als benzine stationair onregelmatig lopen.en in zijn 3 eversnelling bij 2000 t/pm licht stoten/schokken.

geen lekkage bij de uitlaat eerste gedeelte tussen spruitstuk en katalysator.

vacuumslangetjes bij inlaatspruitstuk ook goed.

d.smit 0

13 jaar

Hoge stationair toerental wijst op een defecte stationair regelaar (maar die is al vervangen) of toch valse lucht ergens.
Schokken wijst op een verkeerd mengsel, mogelijk als gevolg van valse lucht of een defecte sensor.
Ik zou er toch eens een dealer naar laten kijken.

oldford 0
badge

13 jaar

[quote=oldford]Hoge stationair toerental wijst op een defecte stationair regelaar (maar die is al vervangen) of toch valse lucht ergens.
Schokken wijst op een verkeerd mengsel, mogelijk als gevolg van valse lucht of een defecte sensor.
Ik zou er toch eens een dealer naar laten kijken.[/quote]
ik heb voor morgen een afspraak gemaakt voor het uitlezen.

nou word er ook wel verteld dat het aan de bobine blok kan liggen.

d.smit 0

13 jaar

[quote=oldford]Hoge stationair toerental wijst op een defecte stationair regelaar (maar die is al vervangen) of toch valse lucht ergens.
Schokken wijst op een verkeerd mengsel, mogelijk als gevolg van valse lucht of een defecte sensor.
Ik zou er toch eens een dealer naar laten kijken.[/quote]
vanmorgen auto uitgelezen.storingscode 0528 koelvin.

mijn linker koelvin is waarschijnlijk het motortje doorgebrand.
dus deze ga ik deze week vervangen,en als tip weer gasklephuis opnieuw schoonmaken.

d.smit 0

13 jaar

[quote=oldford]Hoge stationair toerental wijst op een defecte stationair regelaar (maar die is al vervangen) of toch valse lucht ergens.
Schokken wijst op een verkeerd mengsel, mogelijk als gevolg van valse lucht of een defecte sensor.
Ik zou er toch eens een dealer naar laten kijken.[/quote]
de linker koelvin heb ik vervangen,dat was de enigste foutcode die hij aangeeft code 0528 koelvin.
alleen nog steeds probleem.
wel nu ontdekt dat de voorpijp die aansluit op het spruitstuk,die vast zit met 2 bouten,nu 1 los zit,ook een lichte lekkage .
dat hoor je ook.
alleen deze heb ik aangedraaid.je hoort hem niet meer,maar nog steeds warm stationair 1200-1500 toeren draaien.
en licht schokken.
wat nu?

d.smit 0

13 jaar

Zeer zeker valse lucht. Heb op dit moment precies hetzelfde. Haal de slang die van je luchtfilter af komt en naar je gasklephuis loopt, maar eens los en leg je hand er op. Als alles luchtdicht is slaat je auto vrijwel direct af. Als die door blijft lopen is het valse lucht. ( Moet wel opmerken dat het lek ook te klein kan zijn voor het doorlopen )

Je inlaatspruitstuk is als het goed is van plastic. Vaak ( bijna altijd ) is deze de boosdoener. En dan vooral aan de onderkant waar deze is dicht gesmolten. Anders zal het een vacuum slangetje zijn. Dus loop ook deze goed na.

In ieder geval, het slingeren op zowel benzine als op lpg is zeker een luchtlekkage ergens.

Groet,

Bas

Bas1980 0

13 jaar

[quote=Bas1980]Zeer zeker valse lucht. Heb op dit moment precies hetzelfde. Haal de slang die van je luchtfilter af komt en naar je gasklephuis loopt, maar eens los en leg je hand er op. Als alles luchtdicht is slaat je auto vrijwel direct af. Als die door blijft lopen is het valse lucht. ( Moet wel opmerken dat het lek ook te klein kan zijn voor het doorlopen )

Je inlaatspruitstuk is als het goed is van plastic. Vaak ( bijna altijd ) is deze de boosdoener. En dan vooral aan de onderkant waar deze is dicht gesmolten. Anders zal het een vacuum slangetje zijn. Dus loop ook deze goed na.

In ieder geval, het slingeren op zowel benzine als op lpg is zeker een luchtlekkage ergens.

Groet,

Bas[/quote]
oke bas bedankt voor je info,ik ga dit zeker uitproberen.
zodra ik meer weet kom ik erop terug.

groet martin

d.smit 0

13 jaar

Probeer trouwens ook eens de stekker van de luchtmassameter los te halen. Bij mij bleek dus na het loshalen, dat de auto netjes 900 toeren bleef lopen. Ik had dus last van 2 problemen. Valse lucht en een defecte lmm.

Stekker is te vinden onder het gasklephuis.

Groetjes,

Bas

Bas1980 0

13 jaar

hallo,ben nog tijden bezig gweest,auto meerdele malen bij de dealer geweest.nog steeds slecht lopen.
auto dus maar ingeruild,allen bedankt voor het meedenken.

d.smit 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.