Hallo, graag een mogelijke oplossing om het trage starten bij koude motor op te lossen, wanneer bij het starten s'morgens het kontaktslot wordt omgedraaid na het gloeien,doordraaien, dan gebeurt er niets! je hoort ook niets, sleutel in deze stand vasthouden dan start hij wel maar naar al gelang hoe koud het is 1 tot wel 5 minuten. Daarna na het lopen en rijden geen last meer.
De startmotor is gereviseerd,met een extra inschakelrelais erop gemonteerd, nieuwe accu. We kunnen het niet vinden, we denken richting startslot, ook hebben we een relais wissel geprobeerd achter de zekeringenkast,geen resultaat.
Zomers bij temperaturen boven plm. 18 graden s'morgens bij de eerste start geen last. Kan het aan het startslot liggen?
Bij voorbaat mijn dank!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit moet toch met een ouderwets proeflampje nog wel te testen en op te sporen zijn door iemand die verstand van zaken heeft lijkt mij. Op dit model zitten geen geheimzinige dingen en moeilijke elektonica standaard en de startmotor zit vooraan voor het grijpen . veel succes. Oldtimer
Proeflampje geeft alleen aan of er een spanning op je startmotor komt.Hij geeft niet aan of er genoeg stroom doorgegeven wordt om te starten.Mocht je wel spanning hebben gemeten met je proeflampje, dan kun je de volgende keer nog eens met een rechtstreekse draad vanaf je akku starten.Doet hij het dan niet, kun je nog eens de massa aansluiting checken of ook die vanaf de akku pakken en als hij het dan nog niet doet is of je akku niet goed, of toch je startmotor.
Als laatste kan het ook nog de tandkrans zijn, maar ik denk dat je het probleem al eerder hebt opgespoord.Succes en laat nog even weten als het is opgelost.
Kijk bij de koude start eens of de accuspanning nog ca. 10 volt bedraagt (noodzakelijk minimum). Kijk daarna of je deze spanning ook aan de startmotor meet, waarbij je als massa bij je meting de massa van de startmotor neemt. Als deze spanning ook daar aanwezig is dan zou ik de startmotor bij een startmotor revisiebedrijf op vermogen laten controleren. Als dit in orde is moet de oorzaak mogelijk in een te zwaar draaiend blok gezocht moeten worden (te dikke olie?).
Succes en groet Peter
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 405 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar