Sinds een aantal dagen merk ik dat trekkracht ontbreekt bij bijvoorbeeld optrekken in de derde versnelling vanaf 2000 toeren. Dat is ca. 50 km/uur. Het toerental loopt bij veel gasgeven heel langzaam op tot bijna 3000. Dan ineens is er trekkracht en gaat het optrekken met volle kracht. In andere versnellingen is het niet zo duidelijk merkbaar. Als ik tijdens het slecht optrekken het gas langzaam loslaat komt er wel trekkracht. Bij wat voorzichtiger gasgeven is er wel normaal trekkracht beschikbaar, ook in de derde versnelling en kan ik gewoon rijden. Geen bijgeluiden, afwijkende temperatuur of brandende waarschuwingslampjes zichtbaar.
Iemand tips voor mijn Break met ca. 280000 km, voor ik bij de garage op bezoek ga ?
Bedankt voor reacties.
Hans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hans eerst het storings geheugen uitlezen en met de test kast rijden om de waardes af telezen .
groetjes jan.
Intussen al enkele keren bij de garage geweest. Die hebben al sensoren vervangen om foutmeldingen weg te krijgen. Echter het probleem is nog steeds gebleven. Rijden met testkast heeft gegevens opgeleverd die naar Peugeot Nederland zijn gestuurd, maar nog steeds geen verbetering. Vandaag gaat men weer verder zoeken.
Heeft iemand nog iets in de aanbieding of een vergelijkbaar probleem wel opgelost ?
Hoe gaat een garage (Peugeot dealer) eigenlijk om met gevallen waarin ze een probleem niet kunnen oplossen ?
Groeten, Hans
18 jaar
Ik heb zelf een Break uit 2000 1.8 16v en heb hetzelfde probleem gehad, bij mijn auto was het dat de gasklep niet volledig open ging. Dus ik denk eerst hier even nakijken. Zou je probleem kunnen oplossen
18 jaar
bij 110 pk is de turbo overdrukklep vacuum gestuurd het kan zijn dat de elektriche klep blijft hangen waar door de turbo niet de maximale druk geeft
probeer maar eens turbo slang bij interkoeler los en dan met een los vacuum pompje wel of geen vacuum op de regeling van de turbo dan moet er duidelijk verschil in druk zijn dan regel klep vervangen er van uitgaande dat er geen lekke turbo slang op zit gescheurd o.i.d.
ook zit er nog een klep in de bovenste slang waar voor de zelfde procedure van toepassing is.
Probleem opgelost. Het bleek een combinatie van mechanische en elektrische problemen met de overdrukklep en de elektrische klep te zijn. Beide zijn nu vervangen, jammer van de 's.
Bedankt voor de tips.
Hans
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar