Als mijn motor een bepaald toerental draait dan slaat de turbo aan, vlak daarna weer uit.... enzovoort. Het gaat ook vrij abrupt. Dit merk ik alleen bij lage snelheid (zo'n 60km/u) en met gaspedaal in dezelfde stand. De totaalsnelheid van mijn wagen is minder dan hoort: is nu 105km/u. Het duidt mi. op een te vroeg opengaan van het drukventiel; hoe kan ik dit wijzigen of is er een andere reden voorradig?
alvast bedankt. Willem
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
asje van wastegate (overdrukklep) zit waarschijnlijk vast.
deze zit niet vast, gaat soepel heen en weer, als asje los is. Is het niet mogelijk dat de klep te vroeg opengaat? Er is veel gebeurd met de motor, deze is 80% gereviseerd afgelopen winter. Voor de revisie liep hij 130, nu 105.... Pomp is bij revisie-bedrijf gecheckt; de pomp staat 100% op tijd (monteur heeft dit met speciale apparatuur gedaan). De turbo is vervangen; was vrijwel droog bij monteren en nu -na 600km- ook nog. De cyl.druk is goed, verstuivers ook. Aan- en afslaan van turbo vind ik maar vreemd.. vooral omdat dit vrij plotseling gaat. Is het mogelijk dat het luchtfilter verstopt zit?
Nog een lastige vraag: als ik het brandstoffilter gewoon tussen de leidingen heb, dan komen er luchtbellen in de leiding naar de pomp; als ik deze leiding direct naar de tank-aanvoer aansluit dan is dit niet zo. Het filter is zo'n 100x open geweest en alle rubber ringen vervangen, met een compressor gemeten, en toch blijft het probleem bestaan. Zonder brandsstoffilter vind ik het te link, maar dit is ook niet jofel.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar