close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot J5: Roken bij starten

Bouwjaar: 1992

Hallo

Wij hebben sinds kort een Peugeot J5 2,5 liter TD camper van 1992 met Fendt opbouw.
De auto rijd perfekt maar bij het starten gaf die vééééél rook en hoorde je de motor hard tikken.
Bij een volle tank rookte hij nog erger.
We hebben de verstuivers getest en die waren goed.
Toen bleek dat de slang die op de inlaatspruitstuk zit na het afzetten van de auto door bleef lekken met diesel.
Nu is mijn vraag waaar gaat die slang heen (brandstofpomp ?) en wat kan de oorzaak zijn van het doorlekken ?
Ik heb geen vraagbaak of werkplaatshandboek, want die zoek ik nog steeds, dus als iemand mij tekst en uitleg kan geven wat de oorzaak is en waar ik het kan oplossen dan stel ik dat zeer op prijs.
Uiteraard hou ik me aanbevolen voor het werkplaatshandboek of een vraagbaak. Liefst nederlands maar engels is ook goed.
Deze mogen ook van de Fiat Ducato of Citroën C25 zijn.

Geplaatst door

gsm3844 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoi, (misschien wat laat antwoord ???) ik heb iets gelijks meegemaakt en hier lag het aan het membraam van de turbo die gescheurd was. Dit membraam zit aan de brandstofpomp.Het membraam vervangen (kost ongeveer 80 ¤) en alles was opgelost, geen rook meer bij starten of lekkage. M.V.G.
Vandenberk JOs

jos4711 0

19 jaar

Beter laat dan nooit maar in iedergeval bedankt voor het antwoord.
Inderdaat was het ook bij mij het membraam.
Vervangen vlak voor mijn vakantie naar Zweden en klaar.
Maar ik heb wel een ander probleempje gekregen.
De auto is voor de vakantie olieververst en oliefilter vervangen maar toen ik terug kwam uit Zweden en 3500 km gereden had ging het olielampje branden en moest ik ± 5 liter olie bijvullen.
Dat lijkt me echt wel teveel.
Heb jij een idee ?
Anders maak ik een nieuw onderwerp.

gsm3844 0

19 jaar

Hoi,

Dat lijkt mij ook veel olieverbruik !!! Maar kan je eens zeggen hoe de uitlaatgassen eruit zien... is deze blauw of normaal zwart ??? vooral bij het gas geven kijken !!!
M.V.G.
Vandenberk jos

jos4711 0

19 jaar

Ik heb geen rook van betekenis, zowel biuj het rijden als bij gasgeven.
De enige rook die ik zie als ik start en dan nog maar heel licht en enkele seconden (2 á 3)
Ik ben naar Zweden geweest en heb door duitsland rond de 120 km/h gereden.
In Zweden zelf rustig maar ook wel berg op en af waarbij ik vaak in een tehoge versnelling reed denk ik.
Ik hoorde dan een zuigend geluid.
Ik denk niet dat dit de turbo was.
Ik moet er bij vermelden dat ik nog nooit een diesel heb gehad en gereden maar altijd benzine of lpg.
Mijn vraag is dus ook moet ik op toeren rijden of niet ?
Als ik bv 90 reed in Zweden en in zijn 5e dan hoorde ik dat geluid en schakelde ik terug dan was het weg
Reed ik 80 en in zijn 5 en scahkelde dan terug dan bleef het geluid tot ik weer boven de 90 kwam.
Beiden dus een indicatie dat ik in een tehoge versnelling reed.
Maar zou dat ook de oorzaak van het olieverbruik kunnen zijn en ook de hoge constante snelheid van 120 op de snelweg ?
Ik hoop je een indicatie te hebben gegeven van hoe en wat en anders hoor ik het wel.
Ik zie geen olie lekkage en nu ik thuis ben heb ik olie weer tot het oliepeil bijgevult en zie nog steeds geen olie lekkage.
Ik heb er niet meer mee gereden nadat ik thuis en gekomen en zal dat binnenkort even gaan doen.

gsm3844 0

19 jaar

misschien een domme vraag, maar hebben ze de aftapplug wel goed vastgezet? dit was bij mij ook een keer de reden van hoog olieverbruik na verversen.

groetjes ramon

ramonmartin 0

19 jaar

Hoi,
Heb jou verslag met veel aandacht gelezen en mijn persoonlijke mening is (veel ervaring met J5)Het olie verbruik is een samen gaan van verschillende factoren. Je hebt hem wel flink op zijn start geduwd op de snelweg en de bergen , het rijden met een diezel is wel ietsjes anders dan met een benzine. Men moet een diesel een beetje aanvoelen en gewoon zijn werk laten doen !!! De motor is niet meer nieuw en er zal overal wat slijtage zijn, zodat deze wat olie verbruikt dat u op het eerste gezicht niet ziet.Omdat je zelf zegt geen rook van betekenis te hebben, wat er op wijst dat de motor op een constante en rustige manier olie verbruikt.
Dit is (normaal)....tussen haakjes.... aangezien de motor al wat jaren heeft en ik vermoed dat de vorige eigenaar jou niet de volledige waarheid heeft verteld aangaande olie verbruik van de motor. Hij heeft misschien ook anders gereden dan jou , wat allemaal meespeeld natuurlijk. Ik vermoed dat er niet veel aan te doen is wat het olie verbruik aangaat, of je moest overwegen om een revisie van de motor te doen !!!! Gewoon regelmatig oliepeil nazien en tijdig bijvullen is de boodschap, ZEKER niet wachten tot controlelampje brand , want dan zou het al eens te laat kunnen zijn !!!! Zolang er geen blauwe rook te zien is valt het allemaal wel mee !!! wat natuurlijk niet uitsluit dat het eigenlijk niet mag het olieverbruik !!! Effe sluikreclame maken ...Aldi en Lidl hebben regelmaig olie in aanbieding staan voor diesels.Zeker niet duur en goed genoeg!!!
M.V.G.
Vandenberk Jos

jos4711 0

19 jaar

Hoi Ramon, domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.
Ik denk namelijk niet dat er daar sprake van is want het kwam pas nadat ik naar Zweden ben geweest en tussen olieverversen en zweden ben ik nog enkele weekenden weg geweest en ik denk ook dat ik dan olielekkage had moeten zien.
Het antwoordt van Jos lijkt me zeker aannemelijk en dat ik met mijn onervaren diesel rij stijl (ervaring met benzine en lpg heb ik wel) mede oorzaak hiervan is. Ik ga in september naar de ardenne en zal dan beter op mijn rij stijl letten en eerder terug schakelen als ik ga klimmen en als ik dat zuigende geluid hoor. Ook op de snelweg zal ik mijn snelheid eens verlagen naar bv 100 km/h. Hopende dat het probleem dan grotendeels verholpen is. En snelheidsverlaging zal het verbruik ook wel te goede komen ondanks dat hij niet echt veel verbruikt dacht ik. Hij heeft gemiddeld naar Zweden 1:8,5 gelopen. Ben wel benieuwd of dat redelijk is. Het is een bovenslaper van 2360 kg.

gsm3844 0

19 jaar

Hoi Nol,

Dat verbruik is zeker redelijk, ik zou haast durven zeggen goed voor een 2500 TD.
M.V.G.
Vandenberk Jos

jos4711 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.