Geachte lezers:
Heb enkele weken een nieuwe 607Pack besteld.Niet al te veel gewikt en gewogen vermits ik al 30 jaar Peugeot rijd en er dus nogal vertrouwen in heb.Jongstleden ben ik wat gaan surfen over partikuliere ervaringen met deze wagen en ik merk dat er toch heel veel slechte ervaringen mee geweest zijn.voral de electronica schijnt veel zorgen te baren.Ook weet ik dat deze auto is uitgerust met 2batterijen.Ben zelf electronicus en heb daar wel vragen bij.Is dit nu een extra troef of is het juist "armoede" te noemen.Het probleem van interferenties door motor en ge-integreerde telefoon op de computers kan groot zijn dat weet ik maar hoe doen ze het bij andere types/merken?Is dit nieuw bij de tweede generatie 607 of heeft er altijd al zo'n apparte baterij ingezeten?
Dank voor reacties.
Werner
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ook het eerste type was verkrijgbaar met een tweede accu. verder moet ik zeggen dat de 607(bij ons in ieder geval) een van de meest probleemloze types is. ook de pack uitvoeringen.
We hebben er niet veel van lopen, maar die er lopen zijn vrijwel probleemloos.
Alle 607ens restyle hebben maar 1 accu en die zit links achterin. Het is een joekel van een ding en daar zijn bij ons geen problemen mee. Met het vorige type met 2 accu's ook niet overigens. Wellicht is hier sprake van een misverstand, het oude type was verkrijgbaar met 1 of met 2 accu's afhankelijk van de uitvoering en het nieuwe type is altijd uitgevoerd met 1 accu. De reden dat hij achterin zit heeft te maken met de gewichtsverdeling en plaatsgebrek onder de motorkap van vooral de v6(diesel) motoren. Problemen bij elektronica worden overigens vaak veroorzaakt door onkunde of onwetendheid.
En op dit forum leest U natuurlijk alleen over de auto's die problemen hebben. Over de voertuigen die geen problemen hebben(dat zijn er veel meer) leest u natuurlijk niets. U hoeft zich dus geen zorgen te maken.
Ik wens u alvast veel fijne kilometers toe in uw prachtige 607.
En bij de 2e serie is ook het probleem met de telefoon over alleen de 6cyl benzine met automaat loopt niet helemaal vlak koud. Verder hebben wij er een half jaar geleden eentje afgeleverd aan een klant waarvan je zegt"oef dat wordt zeuren" en wat schetst mijn verbazing heeft ondertussen 30000 km gereden en is laaiend enthausiast.
Tsja verkoper he ...
O.K. heren.Toch maak ik me sterk dat de verkoper er zich over uitsprak dat mijn Pack 2.0 HDI/136pk twee batterijen aan boord zou hebben.Maar dat doet er verder niet toe,ik zal het weldra weten....zo'n 6-tal weken nog vóór de levering.En mijn persoonlijke ervaring met Peugeot (30jaar!)is eigenlijk altijd positief geweest.
Bedankt voor de reacties.
18 jaar
Niet alles geloven wat verkopers zeggen denk ik.
En het zou kunnen dat ze twee batterijen in de nieuwe versie vervangen door een grote, en volgend jaar terug twee gebruiken.
Af en toe zal er wel eens iets gewijzigd worden denk ik.
In ieder geval veel plezier ermee.
18 jaar
Niet alles geloven wat verkopers zeggen denk ik.
En het zou kunnen dat ze twee batterijen in de nieuwe versie vervangen door een grote, en volgend jaar terug twee gebruiken.
Af en toe zal er wel eens iets gewijzigd worden denk ik.
In ieder geval veel plezier ermee.
18 jaar
Wil even reageren over de zgn problemen met de electronica van 607: Had een 607 P 2.2 benzine automaat, na amper 140000 km en zo'n 25 interventies van de garage wegens alle mogelijke storingen en foutmeldingen ingeruild en me spijtig genoeg laten overhalen om een 607 HDI P executive automaat te kopen. Wel deze wagen staat na amper 4 maanden en 18001 km reeds een week in de garage. Tijdens het rijden valt hiij gewoon stil (dit is zeer veilig, zeker op het linkerbaanvak), springt in noodprogramma of doet niks meer. Volgens boordcomputer is uitlaatgasregeling defect, werkt de automaat niet, is er geen brandstofdruk,scheelt er iets met de injectie, valt de ABS uit en werken soms de airbags niet. Oplossing stoppen, half uurtje geduld en dan hopen tot hij start. Laatste maal moeten aftakelen en ......... Peugeot België had als oplossing een Renault vervangwagen: "U heeft toch garantie en kan weer rijden". Dealer laat na één week niks van zich horen, want er moesten bepaalde onderdelen naar Technisch platform gestuurd worden voor onderzoek. Blijkbaar is dit allemaal normaal bij een auto van 38000 . Dus wie interesse heeft een Peugeot 607 HDI Executive automaat, ik heb er een te koop van december 2005 met 18001 km.
18 jaar
[quote=T luteijn]Alle 607ens restyle hebben maar 1 accu en die zit links achterin. Het is een joekel van een ding en daar zijn bij ons geen problemen mee. Met het vorige type met 2 accu's ook niet overigens. Wellicht is hier sprake van een misverstand, het oude type was verkrijgbaar met 1 of met 2 accu's afhankelijk van de uitvoering en het nieuwe type is altijd uitgevoerd met 1 accu. De reden dat hij achterin zit heeft te maken met de gewichtsverdeling en plaatsgebrek onder de motorkap van vooral de v6(diesel) motoren. Problemen bij elektronica worden overigens vaak veroorzaakt door onkunde of onwetendheid.
En op dit forum leest U natuurlijk alleen over de auto's die problemen hebben. Over de voertuigen die geen problemen hebben(dat zijn er veel meer) leest u natuurlijk niets. U hoeft zich dus geen zorgen te maken.
Ik wens u alvast veel fijne kilometers toe in uw prachtige 607.[/quote]
Graag nog even een reactie: "Problemen met de electronica worden veroorzaakt door onkunde" !!!! Als je wagen 25 keer op één jaar naar de garage moet, en een nieuwe van amper 4 maanden alle dienst weigert, ligt de onkunde volgens mij bij degene die dit op de markt brengt. Dus als je het zo'n goede auto vind: HIJ IS TE KOOP voor een aannememlijk bod.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar