Peugeot 206 2003: Uitgevallen, start op remmen reiniger .geen storing,

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Goedemorgen,
Na lang googlen, rond gebeld hebben en geprobeerd te hebben, nu dit maar proberen!

Probleem beschrijving;

Ik tank E10 en E5 . Laatst E10 getankt, kwart tankje op een tank die nog net niet in zijn reserve stond.
Vervolgens bij de oprit snelweg uitgevallen. Geen ratels, temp. goed. Geen motormanagement lampje. Niks.

Starten en weer rijden.. zo'n 900m en toen weer uitvallen. Niet met stotteren of protesten nee gewoon uit.

Afgesleept en na 3 dagen eens langs gegaan om te kijken bij de auto.. sleutel omdraaien en gelijk starten lopen !

Met dat ding naar huis gereden de laatste 1,5 kilometer binnendoor. En weer uitvallen na 1 km.

Vervolgens heeft ie nooit meer gestart.

Onderzoek:
Uitgelezen. Lambda sonde circuitbank 1.
Nou heeft die storing er wel vaker in gezeten de maanden daarvoor.. na dat die eens een defecte bobine heeft gehad en daardoor op 3 cilinders liep. Ik hecht daar niet veel waarde aan omdat die echt altijd heel erg goed heeft gelopen ondanks die foutmelding.
Bobine vervagen en rijden als een zonnetje.
Tot dus nu 1,5 maand later.

Alle zekeringen zijn goed.
Bougies zijn nieuw
1 injector is uit voorzorg maand geleden nieuw geplaatst.

De auto heeft vonk,
De auto start en loopt heel goed op remmen reiniger. Dit heb ik in de gaten van de cilinderkop vd injectoren gespoten zonder de injectoren terug te monteren.

Monteer ik de injectoren wel terug slaat hij ook niet aan op de remmen reiniger.

De injectoren injecteren brandstof.
Krijgen het signaal om netjes om en om te injecteren.
Dit heb ik getest met de hele rail er uit, iemand de auto laten starten en zelf kijken.
Mij viel alleen op dat ze niet verstuiven, maar het straaltjes waren alsof het uit een water pistool kwam.
Stekker gecontroleerd. Die zat goed vast.

Nou vraag ik mij dus heel erg af, waar ik het zoeken moet.

Vonk aanwezig, brandstof aanwezig, heeft de brandstof soms geen lucht ?
Kan een gasklephuis compleet dicht zijn?
Hoe kan het dan dat die om de paar keer wel heeft gestart en gelopen?
Hoe kan ik dit controleren?


Waarom verstuiven de injectoren niet, maar in hoeverre zorgt dit er voor dat hij niet loopt?

Waar zo ik het probleem verder moeten of kunnen onderzoeken ?

Alvast bedankt.

ThomasTkns

Geplaatst door ThomasTkns , lid sinds 3 maanden geleden

5 Reacties

hans4074 PRO, 3 maanden geleden

Zit er voldoende brandstof in de tank? Domme vraag waarschijnlijk, maar het kan zijn dat de benzinemeter niet correct aangeeft vaak als oorzaak vaak kleine hoeveelheden tanken. Heb je brandstof druk gemeten? Hoor je de pomp in de tank draaien/werken? Als er een brandstof onderbreker (botsschakelaar) aanwezig is, toevallig niet geactiveerd?

ThomasTkns, 2 maanden geleden

Bots schakelaar is bij dit model niet aanwezig.
Brandstofpomp loopt bij starten.
Injectoren injecteren en bougies vonken. Hij loopt ook op remmen reiniger.

Zit een kwart tank in de auto
Immers net na het tanken kwamen de problemen.

    Wilde een brandstof filter vervangen, die is bij dit model niet aanwezig. - ThomasTkns, 2 maanden geleden

hans4074 PRO, 2 maanden geleden

Heb je toevallig ook al in het luchtfilter huis gekeken? Afhankelijk van de plek van het luchtfilter huis, en dat kan ik op afstand niet beoordelen, kon het gebeuren dat deze vol hemelwater kwam te staan als de aanzuig mond achter het Lv spatscherm bijv. niet goed geplaatst was of het plastic plaatje boven de L koplamp niet aanwezig was. Check dit eens.

ThomasTkns, 2 maanden geleden

Luchtfilterhuis en filterelement in hele nette staat, en droog.

Ook luchtfilter slang losgetrokken van het gasklephuis . Just to be sure. Maar nee


Mijn vermoedens gaan uit naar een brandstof druk regelaar,

Daar loopt een brandstofleiding heen en een leiding welke ook naar de luchtfilter buis gaat.
Drie aftakkingen in totaal.
Naar luchtfilterbuis voor de gasklep, eentj na de gasklep en eentje gaat op het kleppendeksel.

Geen flauw idee waar dit voor is en hoe dit werkt.

Ik probeer via de telefoon zsm even een foto te uploaden.

hans4074 PRO, 2 maanden geleden

Die geribbelde slang vanaf klepdeksel dient voor carter ventilatie = afzuiging oliedampen vanuit motor en wordt daarna weer opgezogen/meegenomen de motor in..... het zogenaamde gesloten carter ventilatie systeem. Heeft weer te maken met milieu. Ik ga steeds meer richting brandstof pomp denken. Eigenlijk zou je benzine druk en opbrengst moeten gaan meten, maar daar heb je weer speciaal gereedschap voor nodig.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.