close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: Uitlaatgas storing/katalysator storing

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: RFN, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Beste dame/heer,

Ben in het bezit van een Peugeot 307CC 2.0 uit 2005.
Defect:Oranje lampje ging branden en auto begon te stoten en dan weer normaal te rijden.

Uit laten lezen en gaf storing aan injector 3
Handelingen die inmiddels zijn verricht: Alle 4 injectoren laten schoonmaken, flesje flush in tank gestopt en bobine vervangen, bougies nagekeken, bekabeling doorgemeten, injectoren, onderling verwisseld en inlaat bekeken op vervuiling deze was minimaal en als laatste vacuumslangen gecontroleerd.
Dit alles heeft niets geholpen. Peugeot dealer zegt dat het aan de computer kan liggen, deze moet dan worden gedemonteerd en worden opgestuurd om door te laten meten.

Herkend iemand dit probleem of heeft nog een suggestie? Alvast bedankt.

Groet Ruud

Geplaatst door

jazzie (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat is de exacte tekst van de storing en indien bekend het nummer van die storing?

oldford 0
badge

7 jaar

Helaas heb ik dit niet meegekregen.
Vandaag nog hier en daar nog geïnformeerd en hoor van meerdere specialisten dat het voor 90% aan de BSI kan liggen of de ECU.

jazzie 0

7 jaar

Vandaag uitsluitsel gekregen en de BSI en de ECU zijn niet de oorzaak. Wordt vervolgd.

jazzie 0

7 jaar

Ik ben ook benieuwd naar de aanwezige foutcodes.

Foutcode volgens garage is P0205 injector 3.
Garage kon niets meer voor ons betekenen.
Vandaag naar een andere garage geweest.
En heeft eerst maar even gemeten wat de compressie is en deze waren op alle 4 prima in orde ondanks de km stand van 174.000. Nog even op druk gezet voor eventuele een lekke koppakking, was ook geen probleem.
Toen heeft hij de kabel spanning gemeten op alle 4 ook geen probleem. De auto liep ook op dat moment op 3 poten en toen hij bij injector 3 de kabel los haalde gebeurde er helemaal niet met het toerental van de motor. Zijn conclusie is dat injector 3 niet mee doet en heeft een nieuwe injector besteld en word er maandag ingezet. Blijven duimen.

jazzie 0

7 jaar

P0205 slaat op injector 5. Tikfoutje?

oldford 0
badge

7 jaar

In je eerste bericht staat dat de injectoren onderling al zijn gewisseld. Probleem zat, zoals ik het lees, daarvoor en daarna al op cilinder 3. De nieuwe injector zal dan niet helpen.
De voeding en sturing van injector 3 zullen even goed gecontroleerd moeten worden.

Klopt staat wel op de nota maar moet 4 zijn.
Ik zal de garage over u opmerking inlichten.
Zijn verhaal is dat bij koude motor goed op 4 poten loopt en zodra de motor warmer wordt gaat hij op drie poten lopen. Hij had het over een spoel in de injector die dan niet goed functioneert.

jazzie 0

7 jaar

En nog wat anders.
Als je door de garage de BSI en de ECU laat opsturen en ik krijg vanmorgen van de andere garage het verhaal dat deze niet zijn gecontroleerd, omdat alles nog vol onder het stof zit...kan dat. Of hoort een bedrijf deze 2 componenten niet netjes schoon te leveren.
Ik krijg hier een raar onderbuikgevoel van.

jazzie 0

7 jaar

Na controle hoeven ze niet perse schoon te zijn. Meestal zijn er wel verzegelingen aangebracht als ze gecontroleerd zijn.

Beste mensen,

Probleem is na een bezoek van garage 3 eindelijk opgelost.
De boosdoener was injector 3 deze is vervangen en probleem is opgelost.
Dus het hoeft niet altijd om vervuiling te gaan, er zit namelijk ook nog een spoel in de injector die kapot kan gaan.
Allen bedankt voor het meedenken en deze topic kan worden gesloten.

jazzie 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.