close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: Uitlaatverbinding lek

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo,

Ik ben een complete leek op het gebied van auto's maar ben toch eens gaan kijken naar mijn uitlaat die lekte.
Hij "lekt" net op het punt tussen de achterpot en het middenstuk. Dit is verbonden door een "ijzeren ring" die aan 2 kanten aangeschroefd moet worden dmv een bout en moer.
Nou heb ik de indruk dat de ring simpelweg niet goed zit waardoor de uitlaat en het middenstuk niet goed genoeg aansluiten daar. Ik heb de ring verwijdert ( uitlaat en middenstuk komen naar beneden te hangen omdat ze nergens aan de carosserie bevestigt zijn daar ) en opnieuw erop gezet, maar hij wil maar niet aansluiten. Er blijft een kleine spleet tussen de ring en het middenstuk wat aanhoort te sluiten.

mijn vragen:
a. hoort er daar niet ergens een rubber te zitten die het zware punt ( bijv de achterpot ) daar draagt?
b. kan het zijn dat de ring aan 1 kant meer "open" staat om zo beter te sluiten als aan de andere kant? ( bedacht ik nl toen ik hem weer vast draaide en toch weer ruimte zag )

Geplaatst door

Jampie Houten (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

komt wel vaker voor. Je kunt uitlaatpasta gerbruiken en dan is tie weer toppie!

master 0

13 jaar

Meestal is de kraag van de tussenpijp te dun geworden en/of afgebrokkeld door bijv. roest. Daarom klemt de klem niet meer goed. Er is een reparatiedeel verkrijgbaar hiervoor.
Meer ophangpunten heeft het systeem niet.

moderator 0
badge

13 jaar

Dus een compleet nieuwe ring zou het beste zijn?

Jampie Houten 0

13 jaar

Die "ring" waar je het over hebt, is de verbindingsklem om de beide delen aan elkaar te klemmen. Daar zit het probleem ( bijna altijd ) niet. Het probleem is de schuine zijde ( kraag ) van de pijp die vanaf de voorzijde komt. DIE is te dun geworden en/of afgebrokkeld door roest. Er zal dus een nieuwe pijp onder moeten waar dus een dikkere kraag aan zit zodat die klem weer goed klemt.

moderator 0
badge

13 jaar

Jampie zelfs bij nieuwe dempers wordt uitlaatpasta gebruikt om de oneffenheden dicht te maken dus die pijp kan nog wel effe wachten

master 0

13 jaar

Dan gaan we dat eerst eens proberen voordat we nieuwe pijpen gaan kopen :) thnx voor de tip

Jampie Houten 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.