close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: Uitlezen 306 xsi dmv de 2 polige groene stekker bij ecu met led

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine

Hallo allemaal, ben nieuw op dit forum en ben hier via google search terecht gekomen.

Mijn 306 heeft een storing waardoor deze in noodloop staat. Nu wil ik deze gaan uitlezen, en begreep ik uit andere berichten dat dit dmv een led lamp gaat en je aan de hand van die pulsen je kunt bepalen wat voor storing deze geeft.

Mijn vraag is eigenlijk, wat houden de pulsen in en hoe kan ik die omtoveren naar een foutcode oid?

mvg remko

Geplaatst door

Remkosynea (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat wil zeggen dat een code meestal uit twee cijfers bestaat. Dus tellen de lamp geknipper. Bv drie keer aan met een korte pauze tussen. een langere pauze. Twee keer lampje aan. Dat is code 23. LANGE pauze. Lamp opnieuw aan kan herhaling van dezelfde code zijn (als er maar een code opgeslagen is), anders komt er een nieuwe code aan ezv.

voyager 0

8 jaar

Ik ga het proberen ;) ik ben benieuwd wat hij te zeggen heeft! Ik zal het resultaat hier vermelden!

Remkosynea 0

8 jaar

Frustratie op en top (net heel verhaal getypt druk op verzenden weg verhaal)

Maar goed, ik doe nu een kortere versie. Het uitlezen is via een kenner bij de peugeot dealer tot de conclusie gekomen dat er geen storing was. Het uitlezen via de led lamp kwam niets uit omdat de frequentie van het knipperen hoger was dan dat ik kon bijhouden;)

Hierna gekeken als er compressie verlies was, maar alle cilinders netjes boven de 11 bar en weinig onderling verschil. Onderweg naar huis begon de motor wat te hikken en op 3 poten te lopen. 4 nieuwe bougies nog steeds zelfde probleem, dus ook nieuwe kabels en bobine gehaald. Hal sensor opgepoetst en het vermogens probleem lijkt opgelost. De vonk was namelijk erg zwak en kon mogelijk wel het probleem zijn geweest.

Ik had een kleine verwarring over wat nu de 1e cilinder was, ik had deze link als bron genomen (http://www.problemcar.nl/nl/particulier/...

Maar bij deze motor is het tellen vanaf distributie tellen.

Het probleem lijkt dus opgelost!

Nu had ik nog wel een vraag, weet iemand waar de toerenteller zijn signaal vandaan haalt? is dit bij bdp of is er een andere sensor bij betrokken?

Bedankt voor de hulp!

Remkosynea 0

8 jaar

Thx

Remkosynea 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.