Hallo.
Mijn auto moet binnenkort uitgelijnd worden, omdat ik voor de keuring nieuwe spoorstang uiteinden heb moeten aanschaffen vanwege teveel speling..
Nu is mijn vraag, want het lijkt wel of alle garages de hoofdprijs vragen ( tussen de €60 en €80) of dat wel reëel is.
Bij mijn weten kunnen alleen de voorwielen uitgelijnd worden, dus ik vraag me af waarom die hoge prijzen.
Bovendien is alleen de sporing af te stellen, heb ik begrepen.
Maar nu we het toch daar over hebben, ik heb ook begrepen dat er kits te koop zijn, waarmee je de camber.caster kunt afstellem, is dat zo?
Wie kan mij een beetje op weg helpen?
Gr. Patrick.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je 60 tot 80 euro voor uitlijnen de hoofdprijs noemt, dan kun je beter de auto weg doen en gaan fietsen.
Al 25jr niet meer buiten geweest denk ik😂
Bedankt voor de constructieve antwoorden! Heb ik echt vel aan. Laat maar.
4 jaar
Voor eventueel een volgende keer.Als je een stuurkogel vervangt,neem dan de maat en tel het aantal halve slagen.Dan monteer je hem op dezelfde wijze.In de meeste gevallen hoeft hij niet te worden uitgelijnd.Bij de auto van mijn zoon heb ik er pas een vervangen, gaat prima.V.w.b. de prijsstelling ,ben ik het eens met de heren.Echter met al die dure apparatuur kunnen zij echter weinig.In de meeste gevallen alleen de sporing.Camber ,caster ,kingpin inclenation e.d. kunnen zij niets mee.Sporing kan je overigens zelf doen.Twee buizen in elkaar met een veer en twee kettinkjes en op de binnenste buis millimeters aangegeven.In het leger heb ik er honderden mee uitgelijnd.Ging prima.
4 jaar
@Ferdinand,ik heb inderdaad m'n autootje redelijk uit kunnen lijnen, weliswaar op een andere manier. Het gaat mij om 't feit dat camber/caster helemaal niet afgesteld kunnen worden op mijn auto, en alleen de sporing. En dan rijst bij mij de vraag waarom dat klusje van 'n 15minuten €70 moet kosten. En als er dan 2 mensen met 'pro' bij hun gebruikersnaam hebben staan, met zulke antwoorden, dan kun je beter niks zeggen, maar dat is maar mijn mening. Bedankt in ieder geval voor jouw antwoord, daar kan ik de volgende keer wellicht iets mee.
Gr. Patrick.
4 jaar
Als je een beetje fatsoenlijk uitlijnapparaat hebt staan als garage, (en ja, ik weet dat ie feitelijk niks meer doet dan een paar touwtjes en een meetlint) denk ik niet dat het onredelijk is om voor gebruik €35 ex te rekenen, als we daar een kwartier arbeid bij optellen van een gemiddelde universeel kom je al snel op 60 euro totaal incl. en als je het netjes doet met een testrit achteraf red je het niet in een kwartier.
ik weet dat de opmerking zinloos is, maar wilde mezelf en oldford toch even verdedigen.
succes met de peus verder.
Je hoeft je niet te verdedigen.Wat ik heb opgemerkt is dat het op een eenvoudige manier kan.We hadden in het leger niets anders.Maar het werkte.Overigens heb ik over een lichting in het leger van 63-2.Dat is wel tijd geleden.
4 jaar
@harry4203 Ik was in eerste instantie verontwaardigd over dat de uitlijning mij €69 ging kosten, en ik weet dat camber/caster bij mij niet van toepassing is, wel de sporing. Vandaar dat ik zo reageerde,want de garage heeft aan mijn auto niet zoveel werk als aan een modernere auto. Maar goed, ik ga 'm toch maar wel laten uitlijnen, dan weet ik in ieder geval dat 't goed gebeurt! Bedankt allemaal, en 'n fijn weekend! Gr. Patrick.
4 jaar
Voor het uitlijnen van de voorwielen (toespoor) staat officieel 1,20 uur werkplaatstijd en geen 15 minuten...
Bron: Autodata©
Ok, ik heb me al neergelegd bij de kosten... doet goed zeer.. ;-)
4 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar