close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: V6 slaat niet aan...

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0 V6 210pk

Beste autodoktoren,

Ik heb even een vervelend probleem.
Voor een aantal maand terug heb ik de desbetreffende auto gekocht, een 406 Coupé uit 2001 3.0 V6 handgeschakeld en circa 165dkm. op de teller (niet mijn eerste overigens).
De auto had geen boekjes, maar ik was toch van plan de auto een volledige onderhoudsbeurt te geven.
In eerste instantie alle olieën en filters ververst, enkel de bougies nog even achter wege gelaten.
Nog geen week later (vorige week) was ineens al het vermogen weg, liep de auto slecht en bleef er maar op het schermpje verschijnen storing uitlaatgas, uiteraard had ik al een sterk vermoeden.
Was nog geen 10km. van huis en ben rustig verder gereden.
Echter was één van de bougies niet zomaar kapot, de gehele electrode bleek afgebroken...
Deze vond ik later terug in het inlaatspruitstuk... en niet meer met een knikje van 90 graden erin, maar kaarsrecht en platgewalst, waarschijnlijk door één van de kleppen... (geen idee wat de schade daaraan is trouwens, maar ik ga er vanuit dat het niet zo erg kan zijn dat de motor niet meer zal lopen.
In de hoop dat het meeviel er dinsdag nieuwe bougies ingedraaid, maar toen ik alles weer terug gebouwd had en de auto wilde starten gaf ie aan; storing beveilliging antidiefstal... sleutel opnieuw inleren dus (heb de auto overigens niet van het stroom afgehad, echter wel grote stekker welke vermoedelijk met cruciale compenten in verbinding staat), code had ik niet en het was al na 6en...
Dus vandaag gebeld en netjes de code gekregen, ingeleerd... maar de motor wil nog steeds niet aanslaan, overigens krijg ik na 10 á 20 sec. wederom dezelfde storing en moet de sleutel dus weer ingeleerd worden...
Met Peugeot planet (uit china via ebay) de auto uitgelezen, waar vervolgens een aantal vervelende meldingen uit voortvloeien (zie foto's).
Op electronica gebied ben ik bepaald geen kanjer, maar wat er volgens mij bedoeld wordt is dat er geen verbinding is tussen de ECU en de BSI.
Kan het zijn dat er één van de componenten spontaan is overleden?
Lijkt me sterk namelijk dat er ineens een breuk in de verbinding is ergens aangezien de auto rijdend is weggezet en alles wat evt. losgeweest is en er mee te maken kan hebben, gewoon neer netjes en naar behoren in elkaar zit.
Of moet er iets hergeprogrammeert worden? (heb zelf heel PP2000 uitgekamt en waar nodig correct geprogrammeert dacht ik... mja je weet maar nooit).
Ik sta nu even met mijn rug tegen de muur, zolang het mechanisch of technisch is kom ik een heel eind, maar dit soort fratsen zijn aan mij niet besteed, ik heb ook geen idee hoe ik het één en ander evt. kan doormeten om te controleren of het nog naar behoren zou moeten werken...

Alle hulp is van harte welkom.

Bvd.

[url=http://img404.imageshack.us/i/afbeelding...][img]http://img404.imageshack.us/img404/7654/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://img405.imageshack.us/i/afbeelding...][img]http://img405.imageshack.us/img405/2939/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

Geplaatst door

Ronald019 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

na de 5de getal/letter staan 3 cijfers/letters dit is je motorcode (daarna heb je 1 letter en 8 cijfers staan als het goed is)
dan kun je eventueel via globale test motor ebe toch uitlezen ivm storing code
pakt hij het niet en springt hij terug naar globale test.
dan in globale test 1 menu terug (f1) dan kun je 1 omlaag openen
en motor pakken > benzine > betreffende motorcode in lijst pakken > vraag die je kijgt of je de juiste hebt ja zeggen
dan kun je het ook hier laten zien (gaat voornamelijk om de p-code)
tevens ook van alle eenheden printscreen betrekking op storingen
weten we meteen welke storingen in de auto allemaal zitten
pakt hij het toch niet dan kun je ook 406, 406R (restyle) proberen of hij het dan wel pakt in plaats van 406cpoupe (collega heeft het ook gehad pakt in paats van coupe gewone 406 toen werkte hij wel)
dan zou het ook weer kunnen doen

tevens kun je in bsi uitlezen (de eerste) naar de melding permantent storing communicatie
op f5 drukken dan kun je de geschiedenis van de wagen uitlezen en zal info over motor ebe en betreffende storingen ook tussen kunnen staan.

antidiefstal melding kan komen door een van de volgende producten, sleutel, contactring, bsi, motor ebe
als je alles hebt vv dan zou de melding weg moeten zijn
ivm communicatie storing denk ik dat hierdoor melding krijgt
je kan alle zekeringen vast controleren en kijken of motor ebe stroom krijgt op de juiste poten

dus eerst kijken of je de motor ebe uit kan lezen zodat we via de p-code verder komen

tevens ben ik bang voor de kleppen dit omdat electrode platgewalst is
je zou de motor met de hand kunnen verdraaien, rechtsom, dan kun je kijken of cilinder niet tegen de klep komt
zo nee dan is het hopen dat de klep niet voor een deel stukje open staat
ik ben er wel bang voor

Anti diefstal beveiliging kun je heel snel reseten.

AB opnieuw synchroniseren (van het contact op het contact dan binnen 10 sec. de vergrendel knop 5 sec in drukken, dan weer van het contact en 3 min wachten.), vervolgens de auto op slot doen met de AB, 3 min wachten en weer van slot.


en dan loopt ie weer.


meestal raakt de BSI de synchronisatie kwijt door een te lage accu spanning.

betreft de kleppen, gewoon starten slaat hij aan loopt ie goed, is er niks aan de hand

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.