Bij gasgeven of -loslaten en starten/stoppen kantelt of schut het moterblok zo erg dat het eerste deel van de uitlaat tegen de bodemplaat slaat en de geweven bescherming van het flexibele deel van de uitlaat (tussen turbo en roetfilter) gescheurd is. Ik vermoed dat de motorsteun(en) aan vervanging toe zijn. Is er meestal een hoofdschuldige aan te wijzen of moeten ze altijd alle drie vervangen worden. En wat wordt dan precies vervangen? Welke onderdelen van de steunen moet ik hebben.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je hebt boven en onder een reactierubber zitten
boven zit hij in een reactiestang aan de motorsteun
onder zit de rubber aan een steun vast
echter dacht dat deze ook aandrijfas in zit, die zal dan compleet er uit moeten gehaalt worden
als deze vervangen wordt kun, heb je meteen nieuwe bakolie (voor je andere probleem in andere topic)
erin doen, en kijken of hij makkelijker scahkeld
laatste acht van chassisnummer kan ik precies zien wat er in zit en hoe en wat
meestal is het idd het onderste rubber. (in de steun waar zoals gezegd de aandrijfas doorheen loopt) het rubber is los te vervangen, maar dit is wel het makkelijkst bij uitgebouwde motorsteun onder de pers.
heb even gekeken het is al snel 2 uur werk
en de rubber en steun worden apart vermeld als nummer
bij de nieuwere kun je steun kopen waar de rubber al in zit (onderdeel wordt dan voor beide aangewezen, bij deze wagen niet)
dus hier zal het alleen om de rubber gaan
rubber is 25euro
steun zelf 100euro
de bovenste motor reactiesteun is 50 euro
Dank voor de reacties. De onderste heeft het meerste effect zo te lezen. Dank ook voor de onderdelen suggesties. Ik ga er mee aan de gang
13 jaar
vandaag 406 gehad en zag dat bovenste anders zat dan ik dacht
voor 50euro zou je alleen stuk staal hebben
terwijl je de rubbers moet hebben
als deze eruit ligt zou ik het even voor je kunnen opzoeken
dan zal het motorsteun wel zijn (daar zit het rubber ingeperst vandaar)
bij de nieuwe is het een stang waar beide kanten de rubber in zit, (zoals bij 407, 807 om een paar op te noemen
Onderste motorsteun is vervangen maar zonder merkbaar effect.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar