Peugeot 106XN 1100 i: Vacuum vervroeger.

Bouwjaar: 1992

Hallo,



Mijn Peug. 106 1.1XN met Bosch A2.2 inj. liep slecht en na verschillende onderdelen te hebben vervangen bleek ook dat de vacuum vervroeger lek was.

Ik heb deze vervangen en de ontsteking weer op tijd gezet.

Nu zit er in de vacuum leiding naar deze vervroeger, nog een onderbrekings klepje.

Dit klepje lijkt alleen het vacuum door te laten als de motor stationair draait. Zodra ik gas geef schakelt dit klepje en wordt het vacuum onderbroken.

Volgens mij is dit niet goed, want tijdens accelereren heb je de vacuum vervroeger toch nodig?



Wie weet hoe dit systeem moet werken?



Edje2541

Geplaatst door Edje2541 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden

Klopt, dan zitten de slangen verkeerd op het klepje.Dit klepje wordt geschakeld door de gasklepschakelaar.Heb je geen problemen met het stationair toerental dan?Als het vacuum erop blijft staan wil hij namelijk veel harder stationair gaan lopen wat dan weer door het stationair regelmotortje teruggeregeld moet worden.

Edje2541 (0), 20 jaar geleden

Slangen zaten inderdaad verkeerd. Nu werkt het perfect.

Bedankt.

oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden

Graag gedaan.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.