Auto remt in eerste instantie slecht af op de motor, als je stopt draait de motor in eerste instantie enige tijd 1000 toeren en valt daarna pas terug naar 800 toeren.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niemand die hier iets over kan roepen. Het probleem wordt ook wel naijlen van de motor genoemd.
volgens mij hoort dat zo.
Nou, volgens mij hoort dat niet zo. Ik rij al 34 jaar auto en weet wel zo'n beetje hoe een auto aanvoelt, maar dit is hoogst irritant.
17 jaar
Ik weet precies wat je bedoelt Nico, ik krijg dagelijks deze klachten van mensen die voor het eerst een nieuwere auto hebben. Toch is het nog even met verhoogd toerental doorlopen van de motor meestal te wijten aan het emmisie systeem. Het is vreselijk iritant als je moet afremmen voor een langzamere voorligger. Je moet vaak bijremmen. Het dichten van de egr kan (zeker bij een benzine motor) verbetering opleveren. Vandaag weer eentje dichtgezet......man de stukken kool die vlogen je om de oren. Komt zo een stukje tussen de afsluiter in de egr dan zijn de rapen pas gaar. Je houd dan continu een verbinding tussen uitlaat en inlaat spruitstuk. En daar gaat de motor nou eenmaal niet fijner door lopen.
Sytze
Sytze,
kan je wat duidelijker zijn. Wat is EGR en welke stukken kool kunnen er om je oren vliegen?
17 jaar
EGR is een klep die de verbinding maakt tussen de uitlaat en de inlaat grof uitgelegd. Als een auto wat ouder wordt is deze klep vaak zwaar vervuild en sluit dan niet meer goed. Dat resulteert in kool afzetting en dat laat zo nu en dan los en dan wordt het allemaal nog erger met het afsluiten van die klep. Echt bevorderlijk is het evenmin voor de motor natuurlijk.
Sytze
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar