Goedendag,
Ik heb een probleem met mijn peugeot 206 1.4 uit 2000,
mijn auto als ik hem start gaat hij naar de 4000 toeren lopen en daar blijft hij ook..
tijdens het rijden als ik de koppeling intrap gaat de toerenteller naar beneden, schommelen en dan weer naar de 400 toeren!
kan iemand mij hiermee helpen
we hebben alles al schoongemaakt en gekeken naar valse lucht!
mvg
alex
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
stationaair regelklep heb je deze al schoongemaakt
dit is een stift die vlakbij je gasklep je gas regelt als je stilstaat
kan goed zijn dat hier het probleem zit
valse lucht is makkelijk te controleren door met remreiniger om de inlaat te spuiten
als hij geen lucht aanzuigt blijft het lopen van de motor gelijk
verder zeg je dat probleem komt wanneer je koppeling intrapt
toerental zakt netjes en wanneer hij hem op 800rpm moet houden springt hij naar de 4000rpm
als dit klopt zou ik proberen andere stationaair regelklep te proberen (wisselen met andere auto ivm klep 150euro kost is aan te raden)
Waar ik vandaar net achter ben gekomen is dat het bij de stappenmotor gasklephuis daar heel veel valse lucht trekt..
zodra ik mijn had op de gasklep houdt zak het toeren tal...
de stappenmotor hoort deze het gaatje te dichten?
zoals op de afbeelding is te zien hoort volgens mij de stappenmotor aan de achterkant het gaatje te dichten...
of heb ik het mis?
[url=http://postimage.org/image/57m3oefnn/][img]http://s13.postimage.org/57m3oefnn/670o4...[/img][/url]
12 jaar
stappenmotor zit op foto linksboven op plek rechtsonder
op foto linksonder zit hij rechtsboven
op foto rechts zit hij onderaan
dus van de rode cirkel rechts ervan
deze klep regelt uiteindelijk hoeveel lucht de motor in gaat
dus het toerental
weet niet of je deze ook los hebt gehad en de stift zelf hebt schoongemaakt
komt vaker voor dat na loop van jaren de stift aanslag op komt waardoor hij vast gaat zitten
als deze niet schoon is dus ff schoonmaken met wat remreiniger
Als ik dit zo lees en mocht het schoonmaken niet helpen dan denk ik dat de eindtrap die de stappenmotor aanstuurt(deze zit in de inspuitcomputer) niet goed meer werkt. Deze werkt niet goed of wordt vernield door de bobine. De bobine isolatie slaat door en de vonkspanning komt in de computer terecht met dit als gevolg.
Welnu , er zijn 2 merken bobines , Sagem en electrofil. De sagem bobine is de foute, deze veroorzaakt deze storing.
Kijk even wat er op zit, sagem is te herkennen aan een rechthoekige achterkant, en electrofil heeft afgeronde achterkant.
Als je hem demonteerd, het merk staat er gewoon op.
Als je geluk hebt is je probleem met het vervangen van de bobine opgelost. Zoniet dan is inspuit computer om zeep. Kan soms wel gerepareerd worden.
Succes,
PT nieker
hij heeft geen last van slecht lopen en/of op 3cil
maar alleen van te hoog toerental stationaair draaien
sagem was het probleem dat van cil1 naar cil4 (of cil2 naar cil3)
de verbinding slecht was
wanneer warm sloeg deze inwendig door
tot op hede nog geen bobine gehad die computer om zeep heeft geholpen
vaak zit nog in de computer een beveiliging ervoor
zodat de spanning wel naar de bobine gaat
en terug direct geblust wordt aan massa
ik zou dan eerder zeggen dat aansturing van stationaair regelklep defect is
dit door bekabeling niet in orde is
of doordat de aansturing niet in orde is
laatst genoemde kan kwestie zijn van inleren
of electronica zelf defect
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar