close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: vastlopen voor remmen

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

hallo

heb het prbleem dat mijn voor remmen en vooral rv. vastlopen! nieuwe remblokken,vacuumpomp,leidingen gecheckt nog geen resultaat!
raakt zijn druk niet kwijt! heb een dom vraag eigenlijk maar heeft een remlicht schakelaar meer funkties? er gaat lampje branden zodra die vrij komt als ik rem intrap! heb hem los gehaald maar nu blijft lampje constant branden bij intrappen rem! zoniet rembekrachtiger of wat anders?
heeft iemand mogelijke oplossingen hiervoor?

Mvg; Norman

Geplaatst door

nbis64 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wanneer het rempedaal in rust is moet er ongeveer drie millimeter vrije slag op het pedaal zitten, als dit niet zo is kan het compensatiegaatje in de hoofdremcilinder niet vrij komen. Het gevolg daarvan is dat er druk opbouw in het remsysteem blijft. Zijn de remslangen ook vervangen soms laat er inwendig iets los van de binnenlant wat als een klep kan werken, dan kan de remvloeistof niet terug stromen na het lossen van de remmen.

Hans

Hans

Hans4037 0
badge

15 jaar

gaan de remmen vast zitten als de remmen warm zijn ? dan zit het meestal in de remklauwen,dan laten rev.en zit er wel de goede olie in het systeem?

brunello 0
badge

15 jaar

bedankt voor jullie reaktie! had het probleem voordat ik nieuwe remblokken hebt gezet! blokken worden warm doordat ik denk dat remdruk niet terug gaat! vraagje ? als ik bij rempedaal stift los maak zouden de remblokken dan vrij komen? heb remslang op het oog gecheckt maar niet vervangen! o, ja ! niemand iets over remlicht schakelaar? Bvd : Norman

nbis64 0

15 jaar

je kan ook de ontluchtingsnippel open draaien en zo zie of er druk op blijft staan,het is niet altijd rest druk,ook een keer mee gemaakt bij een klant dat hij motorolie bij gevult had en door de dikte van de olie bleef de druk er te lang op staan kon niet snel terug terug stromen

brunello 0
badge

15 jaar

tot mijn verbazing was vanmorgen waarschuwingslampje uit! dus ik rijden als een trein tot dat lampje weer ging branden bij het remmen!
Heb nog 10 km kunnen rijden! heb voor morgen afspraak bij dealer voor uitlezen!
en dan nog een vraag! als ik dop van remvloeistofbakje er af haal en dan op de rem trap!
Zou hij dan moeten overlopen? bij mij doet vloeistof niets!
en concludeer dat het niet aan remklauwen ligt
onluchtingsnippel doe ik morgen ook

Mvr Norman

nbis64 0

15 jaar

de vloeistof doet normaal ook niets, hieraan kun je niets afleiden. De enige juiste methode in deze om tot een deugdelijke diagnose te komen is inderdaad het losdraaien van de wartels/ontluchtingsnippels op het moment dat de remmen blijven aanlopen.

1- Aan de hoofdremcilinder, indien hier dan met kracht druk uitkomt, kompensatiegaatje verstopt van hoofdremcilinder.
2- Nippel aan de remklauw, indien hier druk uitkomt, remslangen vervangen.
3- Indien nergens druk op blijft staan, mechanisch probleem aan remklauw zelf.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

Ga er vandaag mee aan de slag!

bedankt voor de reakties heren!
ik hou jullie op de hoogte!

Mvg Norman

nbis64 0

15 jaar

heren ten eerste mijn excuses voor mijn zeer late reaktie! maar heb inmiddels rem slangen ook vervangen! tijdens ontluchten kwam klein beetje troep uit leiding! remmen lopen niet meer vast maar kan het systeem niet goed ontluchten! enige wat over blijft is hoofdremcilinder! ga hem binnenkort vervangen! Mvg : norman

nbis64 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.