Peugeot 406: niet aanslaan

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: rhz

auto slaat niet aan na een nacht stilstaan. tester van citroen geeft geen storingen aan. opvoerpomp in tank vervangen retour test verstuivers gedaan is ok.na verloop van tijd slaat hij plots aan en dan loopt hij goed hoge druk ongeveer 300bar .bij koude start wel iedere keer voorgloeilampje branden bij een buitentemp. van ong 10graden.gloeibougies zijn ok spanning naar gloeibougies is ook goed. nokkenas sensor en bdp sensor ook gecontroleerd . kan mij iemand hier mee helpen.

emi612

Geplaatst door emi612 (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

AR 67202 (0) PRO, 15 jaar geleden

wanneer hij niet aanslaat, wat bedraagt de brandstofdruk dan?

wat is het toerental tijdens de startpogingen?

peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden

Kijk ook eens met de citroentester of de de sleutelherkent wordt alstie niet aanslaat en of de motor ebe niet geblokkeerd staat. Maar wat AR zegt zou ik ook doen,brandstofdruk tijdens starten controleren. Desnoods met losgekoppelde nokkenassensor in het geval de motor toch weer aanslaat.

PT nieker

emi612 (0) PRO, 15 jaar geleden

auto loopt momenteel weer diverse malen gestart maar nog niet mee gereden vandaag ook gestart maar bij gas geven even op 3 cilinders lopen daarna liep ji stationair normaal morgen ga ik ermee rijden kijken wat hij dan doet.

emi612 (0) PRO, 15 jaar geleden

heb vandaag auto meegenomen naar huis en loopt goed alleen ander probleem kan 2de sleutel niet inleren met proxia van citroen na inleren 1ste sleutel auto start weer maar binnen verlichting raw verlichting doen het niet accu klem losgehaald daarna functioneert alles weer behalve nog altijd inleren 2 de sleutel niet. ps kan dit alleen met computer van peugeot?

peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden

Als je de 2e sleutel niet ingeleerd krijgt kan dat een aantal oorzaken hebben. Sleutel stuk,bsi stuk, accu spanning te laag bij inleren.
Je moet een qua elektrische opbouw vergelijkbare citroen selecteren met de proxia. Ik denk zelf een C5 phase 1. anders gaat het niet goed.
Heb je nu al gekeken naar de brandstof druk met losgekoppelde nokkenas positie sensor ? Dus motor slaat dan niet aan zodat je de druk met starten kan controleren

emi612 (0) PRO, 15 jaar geleden

auto heeft 2 dagen gelopen en nu weer niet heb drukken laten meten 1ste keer starttoerental 161rpm en druk van 110bar 2de keer 193rpm en druk van 86 bar 3de keer 193rpm en druk van 47 bar is met peugeot test kast gemeten en geen storingen aanwezig

peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden

Sloeg de motor aan ? Starttoerental moet omgeveer 250 zijn en druk dan 250-300 bar. starttoerental te laag en drukken te laag. Ik zou eens de de verstuiverretour hoeveelheid meten. Lijkt mij toch een een slechte verstuiver.

PEUGEOT TR (0) PRO, 15 jaar geleden

wou juist zeggen , retour van verstuivers controleren, maar te laat

emi612 (0) PRO, 15 jaar geleden

heb ik al met lopende motor gedaan en toen was dit goed

emi612 (0) PRO, 15 jaar geleden

nee en de motor sloeg op dat moment niet aan en als je een slechte verstuiver hebt dan moet hij toch na lang starten wel aanslaan?

peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden

Alsie te veel retour geeft dan slaat hij niet aan maar je meld retour is ok. Ik zou eiegenlijk niet weten waarom hij nal lang starten wel aanslaat want bij te lage brandstofdruk gaan de verstuivers gewoon niet open ook niet na lang starten. Ook voor de controle van de hoge drukpomp is een testprocedure die je vast kunt vinden in de citroen dokumentatie. je was toch citroen dealer? Of bent u universeel ? Kan ook nog zijn dat de druk weglekt via vertuiver gaatjes. PSA heeft daar een procedure voor geschreven om dat te controleren . Verder denk ik dat je starttoerental te laag is> startmotor of accu Kijk voor de zekerheid nog eens of er wel synchronisatie is als de motor niet aanslaat. Kun je zien in meting gegevens. Als er geen synschronisatie is dan staat je distributie niet op tijd of nokkenas/krukas positie sensor geeft storing. De nokkenas positiesensor komt wel eens los uit het klepdeksel dan krijg je ook rare fratsen.

emi612 (0) PRO, 15 jaar geleden

heb probleem 3 weken geleden ontdekt de hoge drukpomp was defect .toch allemaal bedankt voor het mee denken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum