Peugeot 307 SW: Veelvuldig balanceren Dunlop Banden

Bouwjaar: 2004

Ik heb nu sinds april een 307SW met dunlop (sport 300)banden. Een erg vaak terugkomend fenomeen is het trillen op het stuur en dus weer balanceren. Mijn dealer geeft aan dat dit een veel voorkomend probleem is met dit type banden. De dealer heeft een garantievraag geplaatst bij Peugeot voor het vervangen van de banden door Michelin/Pirelli. Peugeot heeft dit afgewezen en wijst door naar Dunlop. Mijn dealer plaatst nu voorlopig de voorbanden op eigen rekening en probeert of bij Dunlop of Peugeot te claimen. Wie herkent deze problemen. old-timer klinkt dit jou ook bekend in de oren??

master

Geplaatst door master (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

26 Reacties

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

Trilling door onbalans is een fenomeen wat bij de 307 redelijk veel voorkomt maar,wat voor velgen zitten er onder, weet uit ervaring dat de 16 inch aluminium velgen heel snel krom gaan en dan heel lastig kunnen zijn. En inderdaad rijdt een 307 op Michelins gewoon lekkerder.

master (0), 19 jaar geleden

Er zitten stalen velgen onder... Maar het telkens terugkeren van trilling in het stuur is dit dan met de michelins ook nog??Morgen worden de banden vervangen (de voorste) ik houd je op de hoogte!

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

Nee, dat is dan wel over.

vanzanten (0) PRO, 19 jaar geleden

het is wel 1 van de betere banden die michelins. kost een beetje meer, maar rijdt stukken beter.
vraag aaan oldtimer, ik heb een 306 break 1.9d van 99 (staat ook op michelin's) als ik optrek trilt mijn stuur tussen de 70 en 100 km/p uur. rij ik echter kostandt dan is het over, maar bij gasgeven trilt het stuur lichtelijk. ook bij 115 konstante snelheid lichte trilling voelgbaar. nou heb ik kromme remschijven, maar kan deze trilling hier door komen?

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

Arie dit komt uit een as. Of is er een schadehistorie?Als je geen abs hebt kant voor kant voorzichtig op spinnen om te kijken welk wiel

vanzanten (0) PRO, 19 jaar geleden

oldtimer,auto heeft geen schade verleden. auto heeft wel abs. jij bedoelt neem ik aan de homokneeten?. trek ik rustig op trilt hij niet bij deze snelheid. maar wil ik even vlot weg, dan trilt hij licht.

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

als je ABS hebt hoef je dit zo niet te testen dat zal hij niet toelaten.Ik denk inderdaat dat het uit de homokineten komt.

vanzanten (0) PRO, 19 jaar geleden

heb ook een koppeling die flink"stuitert"als je weg rijdt, bij rustig rijden doet ie het niet en bij vlot optrekken wel, en nou heb ik er even opgelet, laat ik de koppeling wat mmeer slippen bij het vlot optrekken "stuiter"de auto niet en trilt de auto ook niet tussen de 70 en 100 km. echter rij ik normaal weg stuitert de auto en trilt hij ook weer bij die snelhied. he t "stuiteren" komt uit de koppeling. kan deze trilling ook veroorzaakt worden door de koppeling? omdat met slippende koppeling wegrijden dit trillen achterwege blijft.

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

als ik alles even op een rijtje zet begin ik nu te voelen voor de anderste reactiesteun welke zit tussen het steunlager en het subframe en wel de grote ronde is te slap.

vanzanten (0) PRO, 19 jaar geleden

reactie steun = motorsteun? en waar zit het steunlager en kan ik dit zelf vernieuwen? dure ingreep?

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

Hoe handig ben je Arie? Kijk eerst maar eens zelf het lager zit in de rechter as dan weet je ook wat je doen moet.

vanzanten (0) PRO, 19 jaar geleden

ben zelf redelijk handig, klein onderhoud voer ik zelf altijd uit. ook uitlaat,schokdmepers, remmen enz enz redt ik me wel mee. maar motorisch kan ik niks dus ben ik genoodzaakt om naar de garage. maar als ik het goed begrijp kan dit dus zelf niet.

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

Lijkt me moeilijk,hoe is het , als je optrekt en je houdt je versnellingspook vast beweegt die dan ook?

vanzanten (0) PRO, 19 jaar geleden

ja die trilt ook mee. en als ik langzaam rij en geeft volgas dan schudt de pook het eerste stuk ontzettend wat overgaat in trillen.

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

Dat komt dus weer uit een as en wordt versterkt door de onderste steun.

vanzanten (0) PRO, 19 jaar geleden

zit dus niks anders op dan de homokneten te vervangen en de onderste steun. kunnen deze homokneten er af? of moet je een volledige as hebben?

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

zijn niet los te vervangen.

vanzanten (0) PRO, 19 jaar geleden

komt het veel voor oldtimer? of kan een as van de sloop halen. als het veel voorkomt kies ik voor een nieuwe, maar komt het niet veel voor dan kan er ook best een exemplaar van de sloop op.en hoe kan ik er achterkomen welke het is?

master (0), 19 jaar geleden

Het wordt zo wel een gemengde discussie en ik hoopte op reakties mbt het trillen van mijn auto!! Dealer heeft ondertussen 4 michelins gemonteerd en het stuur trilt nog.... Dealer heeft contact gezocht met Peugeot Utrecht en zit al enkele dagen op een reaktie te wachten... Wordt vervolgd

vanzanten (0) PRO, 19 jaar geleden

ik heb voorheen al eens een auto uit laten balanceren met het wiel aan de auto, bij euromaster. was wel beetje duurder dan gewoon balanceren maar trilling was wel helemaal verdwenen. is misschien de moeite waard om te proberen.

master (0), 19 jaar geleden

Beste Arie,

Mijn auto is zelf al 'supergebalanceerd', dwz wielen op de auto met nabalanceren tot op 2 gram.... en helaas hij trilt nog steeds...

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

de reactietijd van de peugeot techsupport émail is op dit moment ongeveer een week.

Paul8569 (0), 19 jaar geleden

Heren, bij mijn Peugeot 307 SW, van mei dit Jaar, hetzelfde probleem gehad. Na 4000 km zijn er Michelin banden voor op gezet, probleem geheel opgelost. (Balanceren van de Dunlops op de auto hielp NIET) Nu 22000 km gelopen, nog steeds trillingsvrij!! Groeten, Paul

dupl-u-4293-5dd1470815902+sanco (0), 19 jaar geleden

@master, hoe lijkt het er nu mee? Als je dealer nog steeds meedenkt zou je eens een paar wielen en banden van een goed rollende 307 kunnen monteren. daarmee kun je evt oorzaak in je eigen velgen en banden uitsluiten en moeten jullie het verder zoeken in remmen/assen/koppeling/ophangrubbers(zowel motor als draagarmen) al met al een vervelende zaak lijkt me, maar ik hoop voor je op een definitieve goede oplossing.

master (0), 19 jaar geleden

Hallo Claus,

Heb al andere banden (Michelin, Pirelli, dunlop) gehad andere velgen etc. De dealer zet zich echt wel voor me in maar morgen gaat de Peus naar Utrecht Technische dienst.

De dealer mag niet zomaar assen, lagers etc etc gaan vervangen. Ik hoop echter dat de peusneuzen in Utrecht het wel netjes oplossen en liefst ook nog in 1 keer ik heb nu lang genoeg (ruim 20000 km en 6 maanden) gewacht....

master (0), 19 jaar geleden

Joepie, hij is trillingsvrij!! Peugeot Utrecht heeft hem supersonisch gebalanceerd en het heeft geholpen...

En nu maar hopen dat mijn banden erg lang meegaan anders komt het probleem weer terug?? Zo'n balanceerapparaat heeft schijnbaar nog bijna niemand?!?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.