Mijn 406 SRDT van 99 (132.000Km) verbruikt tussen 1:12 (normaal gebruik) en de 1:14.5 (alles behalve gasgeven.) Lijkt me een beetje hoog voor een diesel. Daarnaast vindt ik dat ie nogal rookt. Kleppen zijn gesteld bij 112.000. Roetmeting bij APK was 1.50 K (mag 3.0 K zijn) dus niet abnormaal.
Er zit een boschpomp op.
Wie heeft enig idee wat ik zou kunnen aanpassen om wat minder te verbruiken??????
Geplaatst door rubenrispens (0) , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden
Roken lijkt op wat te weinig lucht en teveel brandstof,wat voor een motor zit hierin?Chassisnr 4 t/m 9 pos.Oldtimer
rubenrispens (0), 20 jaar geleden
De motor is een 90PK indirect ingespoten turbodiesel. Hij is van 31 maart '99 , motortype 8edxh (semi-electronisch).
oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden
De dealer kan in de computer zien wat de vervroeging van de pomp doet en kan een storingsgeheugen uitlezen. Niet goed werkende vervroeging geeft ook hoog verbruik en roken.En de naaldsensor in de 4e verstuiver wil nog wel eens geen goed signaal geven.BDP sensor is ook belangrijk.Succes, Oldtimer.
rubenrispens (0), 20 jaar geleden
Hij is onlangs wel uitgelezen, maar daar kwamen geen grote storingen naar boven, alleen iets met de aircocompressor, maar deze funktioneert prima. Na resetten was de melding ook verdwenen. Roken doet hij overigens alleen tijden accelereren.
oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden
Toch lijkt het op de basisafstelling van de pomp.
rubenrispens (0), 20 jaar geleden
We gaan het gewoon proberen. Dank je voor je snelle reactie!