Peugeot 208 2013: Verhoogd en schommelend brandstofverbruik

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 9H06, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 68

Laatse dagen verhoogd brandstofverbruik, normaal zo'n 4,2l/100km maar nu 5,2l/100km ook tijdens constante snelheid van 100kmh is verbruik niet stabiel zoals normaal 3,5l/100km maar loopt deze soms op tot 4,8l/100km dit dan paar keer bij een ritje van 50km. Merk voor de rest niks aan de auto alleen dat gemiddeld verbruik 20% hoger is. Kilometerstand 160000 kilometer recent nieuwe distributie erop gezet maar verhoogde brandstof is toch wel van tijdje later.
Zou het EGR kunnen zijn, en is dan wegschrijven dan misschien goede optie?

T.Visser

Geplaatst door T.Visser (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 208? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kaleido 1 (1620) PRO, 2 jaar geleden

Waarom meteen zo rigoureus, auto al eens uitgelezen , een defecte sensor , watertemp. bv kan dit ook veroorzaken.

T.Visser (0), 2 jaar geleden

Zal morgen diagbox inderdaad weer eens proberen op te starten, en bij succes auto uitlezen. Meld ik me morgen weer.

T.Visser (0), 2 jaar geleden

Auto uitgelezen met universeel diagnose apparaat geen foutmeldingen, EOT stond op -40 (engine oil temp) Auto uitgelezen met diagbox ook geen foutmeldingen, olie temperatuur gevonden.
Auto reed vandaag ook weer stuk zuiniger.
Gemiddelde regeneratie roetfilter 366km laatste generatie 465km.
volume additief 393 van 1100
geeft aan dat roetfilter met 8400 km vervangen moet worden. Is dit puur theoretisch of ook praktijk.

T.Visser (0), 2 jaar geleden

Verbruik is weer normaal afgelopen week, zonder dat er iets aan de auto is gewijzigd

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 208 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum