Peugeot 206: Verliest vermogen ,stottert,

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 DOHC

Deze Peugeot heeft het volgende probleem, Vrij regelmatig,(meestal na enkele minuten rijden, stottert ie , houd ie in en heeft geen vermogen . We hebben het systeem uitgelezen en ik heb codes voor :Ignition missfire.(ontstekings fout/overslaan)We hebben eerst de bougies vernieuwd en het geheugen gewist.Maar dat hielp niets.Dezelfde symptonen. Dezelfde codes terug! Dus toen hebben we de bobine rail vernieuwd. Toen deed ie het een paar kilometer goed, maar helaas ging het weer fout, nog steeds hetzelfde probleem!
Heeft hier iemand ervaring mee?
Groetjes uit Nieuw Zeeland,
John

John5720

Geplaatst door John5720 (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Kun je ook achterhalen op welke cilinder het mis gaat? Zo ja, dan de injector van die haperende cilinder wisselen met de neighbour-cilinder. Gaat de haperende cilinder "mee" met de injector, dan is de injector de boosdoener.
Is het ook koud daar? Want dan zou het ook een hangende/klevende klepsteel of slecht werkende hydr.klepstoter kunnen zijn.

John5720 (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik weet niet wat jullie koud noemen, soms hebben we hier een nachtvorsje(-2 graden maximaal)Op het moment is het 's nachts ongeveer 7 graden.Ik heb nog wat verdere informatie: Het stotteren/op 3 lopen/geen vermogen gebeurt inderdaad alleen als de motor koud is(gisteren morgen, ongeveer 8-10 graden C denk ik dat het was) Hij start goed, je rijd weg en dan begint het probleem na 1 of 2 minuten.Het lampje " Emission Problem" komt eventjes aan. En de motor blijft ruw lopen,stottere/geen vermogen leveren,voor net zo lang totdat je hem afzet.(Gisteren reed ik er 6 km mee voordat ik hem afzette,en bleef het probleem er net zolang tot ik hem uitzette.) Als je hem dan opniew start is ales meteen goed,(hij slaat dan ook meteen goed aan.) En dan is het verder de hele dag goed, een rit van 25 km en hij loopt ls een zonnetje!Omdat ik de auto mee naar huis genomen heb, heb ik de computer nog niet opnieuw kunnen uitgelezen maar ik vermoet dat ik weer dezelfde "missfire" kodes heb.
Groeten uit NZ, John

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Gezien je verhaal over het optreden van de storing, moet je toch gaan denken richting het blijven hangen van een klepsteel waardoor er in die bepaalde cilinder een missfire ontstaat i.c.m. brandend lampje. Het hangen van de klepsteel ontstaat door vervuiling/teer/koolafzetting op de klepsteel en daardoor blijven hangen in de geleider. Bij warmer worden van de motor en opnieuw starten is het probleem verdwenen tot de volgende koude start. Destijds was er een (afdoende) oplossing voor in de vorm van het monteren van 16 andere kleppen met een iets kleinere klepsteel-diameter.
Je kunt nog proberen om een inlaattraject reiniger en eventueel motorflush te gebruiken, maar ik heb hier, voor dit probleem, nog nooit succes mee gehad. Welke olie (classificatie) zit er in de motor?

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.