Peugeot 306 s16: Vermogentekort

Bouwjaar: 1994

Heb een 306 s16 met een tekort aan vermogen
Lambda is goed vlinderkleppen werken goed en de map sensor
ook maar toch mist deze auto pit
Heeft iemand een suggestie????

32klepper

Geplaatst door 32klepper (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

wkhoek (0) PRO, 18 jaar geleden

misschien is het verstandig om eerst de compressie te kontroleren, wij hebben al vaker gezien dat dit type motor inwendig versleten is.

32klepper (0) PRO, 18 jaar geleden

Bedankt voor reactie, maar motor is gereviseerd, en compressie is meer dan voldoende.
Zat meer te denken aan een timing probleem van ontsteking.
Misschien suggesties??

205GTiGriffe (0) PRO, 18 jaar geleden

Of timing van distributie?

32klepper (0) PRO, 18 jaar geleden

Bedankt voor reactie, maar ook dat is al gecheckt en gedubbelcheckt, bij het krukasmerkteken vallen de boortjes van de nokkenastandwielen precies in de gaten van de cilinderkop, het storingsgeheugen is vandaag nogmaals uitgelezen en er zijn geen foutcodes opgeslagen. kweetnie meer

wkhoek (0) PRO, 18 jaar geleden

dit type heeft vacuumpotjes om het inlaatspruitstuk in werklangte aan te passen. Werkt dit systeem wel goed? geen lekkage oid?

Enting (0) PRO, 18 jaar geleden

Zit het hem niet in de ontsteking ?? Doorslaan van een bobine oid.

T luteijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Die vacuumpotjes gaan vaak stuk. Dan heeft ie onderin een beetje minder koppel . De inlaatkanalen zijn dan kort i.p.v lang. We hebben ooit eens zoon demo gehad , die miste ook pit. Ondanks het feit dat de vacuumpotjes op een gegeven moment in orde waren was het niet je dat. Dit type motor mist gewoon dat bijterige karakter waar de oude xu9ja(z) en xu9j4 motoren mee gezegend waren.

ak73 (0), 18 jaar geleden

Hoe kan je vacuumpotjes testen en testen op lek? bedankt.

T luteijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Je moet beschikken over een vacuumpompje met een metertje er op. De meeste garages hebben er wel een. Misschien als je het slangetje er afhaalt bij staionairdraaiende motor je kan zien of het stangetje wat aan het membraam zit beweegt. Volgens mij staat er bij stationairdraaiende motor vacuum op het slangetje , kun je testen door je vinger dan op het gaatje te houden. Als dat zo is moet stangetje dus reageren als je hem er op of er af haalt. Let op dat de beweging wel ver genoeg is om de kleppen te doen sluiten respectievelijk laten openen

32klepper (0) PRO, 18 jaar geleden

De potjes aan de vlinderkleppen werken perfect
Regelventiel en vacuumpotjes zijn in een recent verleden al vervangen
Ze schakelen bij ongeveer 1000rpm en bij 5000 rpm en volgen insiders is dit perfect
Ik heb er vandaag nog mee gereden en bij +/- 4300 rpm trekt de motor redelijk tot ongeveer 6000rpm daarna is het vermogen weg
Maximaal vermogen 155 pk word geleverd bij 6500rpm
wie het weet mag het zeggen.
Een ding weetik wel: Het is geen Volkswagen!!!

wkhoek (0) PRO, 18 jaar geleden

haha, vlgs mij is dat laatste geen slimme opmerking als je info via dit kanaal wilt ontvangen

32klepper (0) PRO, 18 jaar geleden

Sorry hoor Ik oordeel niet ik constateer dit alleen maar
Maar je word er een beetje moedeloos van
Dit probleem speelt al +/- 3 maanden en zit nog in de garantie

janh5107 (0) PRO, 18 jaar geleden

kat,uitlaat?
J.E

vipergtsr (0) PRO, 17 jaar geleden

heb een 306 gti uit '99 vond hem ook weinig pit hebben. heb toen een katvervanger onder geplaatst. scheelde al een hoop. heb ook de gasklephuis gereinigd komt vaak een hoop vuil in te zitten. merkte dat hij wat soepeler trok en decellereerde. trekt wel soepeler naar de 7000 rpm. boven de 6500 rpm wordt het vermogen toch al aanzienlijk laag.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum