Ik ben/was van plan om de distributieriem van mijn 406 zelf te vervangen. Ik heb het autotechnisch handboek van Kluwer op CD. Daar in staat de procedure beschreven. Echter wordt daar aangegeven dat bij het vervangen ook de riemwielen van de nokkenas moeten worden losgehaald en een beetje moet worden verdraaid en weet ik veel wat nog meer.
Is dat inderdaad nodig. Kan je niet volstaan met het los halen van de spanrol, de oude riem verwijderen en de nieuwe plaatsen? Ik zorg er dan uiteraard voor dat de nieuwe riem exact zo zit als de oude (ik markeer op de oude riem drie tanden (bij elk tandwiel 1) en markeer die punten ook op de tandwielen, vervolgens leg ik de nieuwe riem naast de oude en neem de gemarkeerde punten over. Als ik nu de nieuwe riem omleg zorg ik dat de op de riem gemarkeerde punten met de punten op de tandwielen overeenkomen).
Kan iemand mij aangeven of ik met de door mij omschreven procedure goed handel, en dus al dat gedoe met het losmaken van de tandwielen en stukjes draaien enz kan overslaan?
Als ik daarmee bezig ben controleer ik uiteraard meteen of de spanrol en de waterpomp nog soepel draaien.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
spanrol en looprol altijd vervangen deze zijn namelijk van een verbeterde versie
wat betrefd het afstellen van de nokkenastandwielen dit is ook noodzakelijk om de rek uit de riem te nemen bij de juiste afstelling met de pennen
Mooi, dit is het antwoord waar ik op zat te wachten. Voor het vervangen van de distributieriem dus gewoon naar de professionals (garage) gaan.
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar