close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: verwarming en airco blazen warme lucht.

Bouwjaar: 2004

Ik heb een peugeot 307 station uit 2004, sinds vandaag blazen zowel de airco als de kachel warme lucht.
Het betreft een climat control en het maakt niet uit of ik de airco op 14 of 25 graden zet hij blijft warme lucht blazen.
De blowers van de kachel/airco werken verders goed, deze vallen niet uit ofzo, hij blijft gewoon continu warme lucht blazen.
De pomp van airco draait ook gewoon als ik de airco aan zet en ook zit er nog koude middel in dus hier kan het niet aan liggen.
Wie kan mij helpen aangezien we weer na de warme dagen gaan is dit niet zo een pretje.

Geplaatst door

susanne22 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kun je de laatste 8 cijfers van het chassisnummer plaatsen, of anders de vraag be-antwoorden of het toevallig al een regeling is waarbij je links en rechts op het bedieningsdisplay de temperatuur kunt regelen, dus voor bestuurders,- en passagiers-zijde apart te regelen?

hans4074 0
badge

12 jaar

De laatste 8 cijfers zijn 83335529 bij mij weten is deze niet apart te regelen.
Hoop dat jij de oplossing heb, las bij andere problemen al dat jij de expert bent en al veel opgelost hebt.
Ook houdt de auto erg in als deze koud is, zodra hij warm is rijd hij perfect, dit doet ie al een tijdje dus dat zal er wel niks mee te maken hebben.

susanne22 0

12 jaar

Dit is inderdaad nog de NIET gescheiden regeling. Voor het nieuwere systeem = gescheiden regeling had het een vaker voorkomend probleem met de tandwiel-overbrenging van de bedieningsmotortjes warm/koud kunnen zijn. In dit geval is er geen pasklare oplossing. Het kan zijn dat het bedieningsmotortje, of de overbrenging naar de warm/koud klep defect is, maar kan ook zijn dat het bedienings-display defect is. Allebei zaken die bij dit systeem niet vaak voorkomen, dus k'denk dat je er verstandig aan doet dit uit te laten zoeken door een garage/dealer. De dealer beschikt in ieder geval over een diagnose-systeem waarmee ze vrij simpel de werking van deze onderdelen kunnen testen/aansturen.

Voor de andere vraag kun je beter even een nieuw hoofdstuk aanmaken i.v.m. de overzichtelijkheid. Voer dan ook gelijk de brandstof = diesel en motor = TURBO DW10ATED FAP even in in het rechter kadertje.

hans4074 0
badge

12 jaar

hans4074, maar als het bedieningsdisplay kapot is dan kan ik hem dom weg gezegd ook niet bedienen toch, ik kan de climat gewoon uitzetten en de temparaturen veranderen, ook als ik de vetilators harder wil hebben blazen en daar op het bedieningpaneel op klik werkt dat allemaal gewoon.
dat bedieningsmotortje en die overbrengings klep, waar zitten die, ik ben zelf technisch aangelegd dus misschien dat ik het zelf kan maken als ik weet waar die zitten.
in ieder geval bedankt voor de info.

susanne22 0

12 jaar

Er zit meer in het bedienings-display. Het display laat dan wel zien wat je veranderd, maar of het inwendig in het display doorgegeven wordt naar het betreffende onderdeel weet je dan toch niet?
Als je handig bent, kun je inderdaad het beste even kijken of het motortje voor de warm/koud (mengklep) reactie geeft op de bediening van het display.
Het mengklepmotortje zit aan de kant van de passagier op de zijkant van het kachelhuis. Om hier bij te kunnen moet de schop-plaat onder het dashbordkastje verwijderd worden = 3 plastic plugjes eruit en het voorste zijkant-gedeelte van het tunnel-paneel = 2 torx-schroefjes t.h.v. de uitstroomopening en een plastic druk-plugje helemaal vooraan, moet verwijderd worden. Er zitten 2 motortjes op de zijkant van het kachelhuis. De onderste is de verdeelklep (onder en boven luchtverdeling) en de bovenste op het kachelhuis is de mengklep (warm/koud). Mocht het nodig zijn om het motortje te verwijderen o.i.d., dan zal het dashbord kastje er uit moeten.

hans4074 0
badge

12 jaar

ik heb zojuist het display eruit gehaald en ga maandag na de sloop om te kijken wat ie doet als ik er een andere op aan sluit.
ik had de schop-plaat enz verwijderd om te kijken na de mengklep, als ik het bedieningspaneel bedien zie ik de mengklep niks doen, ik weet ook niet wat ik hieraan moet zien, heb ook geen spanningszoeker thuis dus kon ook niks doormeten, we wachten maandag af en als het dat niet is toch maar de mengklep vervangen, wordt vervolgt.

susanne22 0

12 jaar

Je kunt in ieder geval ook nog je vingers op het motortje leggen om te voelen = licht trillen en volgens mij kun je em ook horen brommen als het systeem werkt en dan tijdens bedienen warm/koud instelling uiteraard. Sukses met de gok.

hans4074 0
badge

12 jaar

Maar als het bedienings paneel kapot is werkt die warmt/koud motor ook niet denk ik, dus ik gok op het paneel is makkelijker te testen als dat motortje.

susanne22 0

12 jaar

zojuist op de sloop een ander bedienigspaneel gemonteerd, maar helaas nog steedss 28 graden warme lucht uit de airco, dus toch maar de mengklep vervangen, die hadden ze helaas niet liggen dus van de week maar ergens halen, wordt vervolgt

susanne22 0

12 jaar

poging om dashboard kasje te verwijderen mislukt, heb alle schroevn aan de zijkant, onderkant, binnenkant verwijderd, maar toch krijg ik hem er niet uit. was bij garage geweest en die herkende het probleem niet bij het oude type 307, ze zouden dan alles na moeten kijken en dat kon wel 300 a 400 euro kosten en dan is het nog niet gemaakt.

susanne22 0

12 jaar

Zoals reeds aangegeven in m'n 2de reactie, is er voor het 1ste type 307 geen bekent probleem voor wat betreft dit geval.
Dat je het dashbord kastje niet verwijderd krijgt is jammer. Het moet er toch uit te krijgen zijn, getuige de 307 kastjes die ik al naast de wagen heb gehad, dus je ziet vast en zeker een verborgen bevestiging over het hoofd?
Ben je bij een dealer geweest en hebben ze hun diagnose kast er "aangehangen" om op die manier het 1 en ander aan te sturen?
Er staat ergens op problem-car nog een reactie van peugeottechnieker, óók voor 1ste model 307 met verwarmingsproblemen, om de configuratie/instellingen van de BSI te laten controleren en dan met name de configuratie/instelling van het type ventilatie/verwarming = handbediende of automatische regeling. Ik (her)ken dit niet voor wat betreft 307, maar bij bijv. 406 kon een verwarmings-regel-probleem ontstaan door een verkeerde configuratie, hetzij door een in de werkplaats gemaakte fout na bijv. een software-update van de BSI, maar ook na een lege accu schijnt dit te kunnen? Oók dit (de controle van de BSI configuratie) is een "karweitje" voor de dealer.

hans4074 0
badge

12 jaar

Ja ben bij een peugeot dealer geweest, hun herkende dit probleem ook niet bij het 1ste type 307, ze hebben hem niet aan de kast gehangrn, alleen nageken. Om een diagnose te stellen moest ik een afspraak maken maar er werd bij gezegd dat alleen diagnose stellen al zon €300 a €400 zou gaan kosten en dan is ie nog niet gemaakt. Ze hebben wel geconstateerd dat de luchtregelimh voor de voeten etc ook niet werkt dus dat je nier kan bepalen waat de lucht uit komt, dus misschien toch het brdieningspaneel want hier schijnen 2 verschillende merken voor gebruikt te worden bij peugeot.
Het daschboard kast bleef hangen aan de zijkant van de airbagg dus durfde daar niks los te schroeven, verders kon ik hem helemaal bewegen.

De auto heeft geen update gehas of lege accu of iets in die trand, las ook iets over de kachel motor hier op de site en toen blaasde die ook warme lucht.
Misschien toch maar na de dealer om hem aan zo een apparaat te hangen.

susanne22 0

12 jaar

Ho, ik had de zelf probleem bij mijn 307 van 2005.

i moest naar een engels en frans forum te gaan voor de oplossing.

jullei kunen een AFSTELKIT ONDE DE NUMMER 160744080 KOPEN VAN EEN PEUGOET DEALER, HET KOST 16,61 EURO.
HIERONDE ZIJN DE BEELDING VAN DE KIT EN ZIJN PLAATS.
[url=http://postimage.org/image/q4enchzyv/][img]http://s15.postimage.org/q4enchzyv/image...[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/khiaf0xg7/][img]http://s15.postimage.org/khiaf0xg7/image...[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/soaa6lniv/][img]http://s15.postimage.org/soaa6lniv/image...[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/60v10g7yv/][img]http://s15.postimage.org/60v10g7yv/untit...[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/ej9j1wkt3/][img]http://s15.postimage.org/ej9j1wkt3/untit...[/img][/url]

ONDAKS MIJN SELCHT NEDERLANDS NIVEAU JULLEI KUNEN NAAR DEZE SITE IN EGLISH http://www.peugeotforums.com/forums/307-...
OR DEZE EN HET FRANS http://www.forum307.com/viewtopic.php?t=...
DAAR ZIJN GENOEG INFORMATIE EN FOTOS VOOR DE REPARATIE PROCEDURE.
MERCI AND ENJOY YOUR 307.
DAAG

Hayek500 0

12 jaar

hallo hayek 500,

dat klopt, maar dat setje is alleen verkrijgbaar voor de nieuwe modellen van de 307, ik heb nog het eerste model en daarvoor is dat setje niet verkrijgbaar, dan moet je een nieuw motortje kopen a € 143.

ben van de week weer na een andere peugeot dealer geweest bij ons in de buurt en die konden binnen een half uur vast stellen dat het bedieningspaneel kapot is, dit komt volgens hun niet vaak voor bij het eerste model.
ik heb hem besteld en kan hem maandag ophalen, en bouw hem dinsdag zelf in, dus ben benieuwd, bedieningspaneel kost € 287 excl btw, dus hopen dat dat het is.

susanne22 0

12 jaar

Ik had dit zelfde probleem bij mijn 307 uit 2004. In overleg met Peugeot Nivo in Boxtel is de chip van mijn controle paneel overgezet op een 2e hands (nieuwe kost €330,- ex) en daarmee is het gehele probleem verholpen. Complimenten aan de garage die verder kijkt dan zomaar een nieuw onderdeel plaatsen want ipv totaal €550,- (incl btw montage in inlezen op de boardcomputer) was ik nu "slechts" €270,- kwijt.

RobSanders 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.