close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: Verwarming wordt niet warm, als ik hem op stand warm zet.

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Ik zit met het volgende probleem..
Mijn verwarming doet het niet, hij blaast alleen maar koude lucht in alle standen.

Dus vraag ik of jullie een stappen plan voor me hebben, zodat ik stap voor stap kan kijken waar het aanligt. Want iets veranderen zonder zeker te weten of dat het is vind k zonde.

alvast bedankt,

Rijkmond

Geplaatst door

rijkmond (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Voels eens of de slangen naar de kachelunit warm worden.
Indien geen warmte is er geen doorstroming,dit kan verstopping betekenen.

Is dit ook als je een lang stuk hebt gereden? Als de kachel dan wel warm wordt is wellicht je thermostaat defect (blijf open staan)

master 0

14 jaar

1. Voldoende (koel-)vloeistof in het reservoir ?
2. Kabeltje in dashboard ge-knikt ?

SjakieNL 0

14 jaar

Wij lopen tegen hetzelfde probleem aan met een Peugeot 206 1.4 uit 1998.
Na enkele haperingen doet de kachel het nu helemaal niet meer.

We vragen ons af waar de kachel zijn warmte vandaan haalt. Is dit de motor alleen of via een verwarmingselement.
Bij het laatste kan er natuurlijk een zekering oid eruit gepiept zijn, maar welke......er zitten er erg veel als je geen 206 boekje meer hebt.

Er is koelvloeistof vervangen in de zomer, de motor wordt netjes warm (80-90C) en de mechanische kleppen worden bediend als je aan de knoppen op het dashboard draait. Ventilator werkt dus op stand 1,2,3 en 4. De binnen vs buiten circulatie werkt, standen blazen werken. Als je aan de koud/warm knop draait, beweeft er een klein wit draai-armpje rechts onder het dashboard op het kachelhuis. Dus dat lijkt ook goed. Het geluid verandert daarmee ook, dus er gebeurd het een en ander in het kachelhuis.
Vermoed dus een verwarmingselement of zekering oid of dat het koelvloeistofsysteem nog ontlucht moet worden.
Dat laatste las ik in andere postings op dit forum. Maareh.....waar zit die onluchtingsnippel en wat is de procedure voor ontluchten?

Ben benieuwd wie me even verder kan helpen......zeg maar: help ons de winter (warmpjes) door ;-)

stealth 0

14 jaar

Als de thermostaat kapot is moet het tenminste ietsje warm blazen.
Maar blaast hij wel licht genoeg?

[quote=stealth]Wij lopen tegen hetzelfde probleem aan met een Peugeot 206 1.4 uit 1998.
Na enkele haperingen doet de kachel het nu helemaal niet meer.

We vragen ons af waar de kachel zijn warmte vandaan haalt. Is dit de motor alleen of via een verwarmingselement.
Bij het laatste kan er natuurlijk een zekering oid eruit gepiept zijn, maar welke......er zitten er erg veel als je geen 206 boekje meer hebt.

Er is koelvloeistof vervangen in de zomer, de motor wordt netjes warm (80-90C) en de mechanische kleppen worden bediend als je aan de knoppen op het dashboard draait. Ventilator werkt dus op stand 1,2,3 en 4. De binnen vs buiten circulatie werkt, standen blazen werken. Als je aan de koud/warm knop draait, beweeft er een klein wit draai-armpje rechts onder het dashboard op het kachelhuis. Dus dat lijkt ook goed. Het geluid verandert daarmee ook, dus er gebeurd het een en ander in het kachelhuis.
Vermoed dus een verwarmingselement of zekering oid of dat het koelvloeistofsysteem nog ontlucht moet worden.
Dat laatste las ik in andere postings op dit forum. Maareh.....waar zit die onluchtingsnippel en wat is de procedure voor ontluchten?

Ben benieuwd wie me even verder kan helpen......zeg maar: help ons de winter (warmpjes) door ;-)[/quote]
Kachel haalt zijn warmte uit het koelwater van de motor door middel van slangen en een radiateurtje kijk of voel eens of de kachelslangen warm worden deze slangen gaan van de motor via het schutbord naar binnen 2 stuks

jan5047 0
badge

14 jaar

Ben even verder gaan zoeken en wat bleek, de koelvloeistof kon met bijna 3 liter aangevuld worden.......
Resultaat is dat het binnen weer lekker warm is, maar waar is die bijna 3 liter gebleven?
Dit baadt me zorgen, want zoveel verliezen in een half jaartje is wel erg veel.
Vermoed dat mijn vriendin te maken heeft met een lekkende koppakking, mogelijk weer een oorzaak van een niet goed functionerende waterpomp.
Wel erg kort door de "bocht" (ha ha), maar deze perikellen lees ik her en der in het forum.

Zaterdag bij daglicht maar eens op onderzoek uit.
Tips zijn welkom trouwens!

stealth 0

14 jaar

heeft jouw vriendin een lekke koppakking dat is beter als een lekkend carter
succes met het dichten

jan5047 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.