close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: verwarmingsmotor

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2000

Beste mensen, de ventilator van de verwarming stopte met draaien en soms sprong deze weer aan als ik ergens over heen reed. De garage gaf aan dat heel het stuur vrij gemaakt moest worden om hier bij te komen, maar dat ze een nieuwe stekker hadden geplaatst. Daarna reed ik weg met de auto. De ventilator deed het weer maar draaide op volle toeren. Zelfs als ik op dashboard op de OFF knop drukte en verwarming dus uit ging, bleef de ventilator draaien. Volgens de garage kwam dit doordat koolstofborstel stuk is en dan draait deze op volle toeren of hij doet het niet. Ik vind het een vreemd verhaal. Nu zou er een nieuwe verwarmingsmotor in moeten volgens hem. Maar hoe kan het dat deze nu continu blijft draaien ook al heb ik de verwarming op OFF staan. Hoop dat iemand me helderheid hierover kan geven. Groeten sven

Geplaatst door

svenhoning (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Sven, geef eerst even aan of het een uitvoering is met climat-control of simpele aan/uit airco of misschien helemaal geen airco. Weet je het niet, dan mag je ook de laatste 8 posities/cijfers van het chassisno. plaatsen.

hans4074 0
badge

13 jaar

beste Hans, allereest bedankt dat je mee wil denken. En volgens mij is het een simpele aan en uit airco, maar voor zekerheid de laatste nummers van identificatienummer. 83738387. groeten sven

svenhoning 0

13 jaar

Sven, volgens opgegeven chassisnummer zou deze wagen een climat-control hebben, oftewel met automatische temperatuurregeling (graden in te stellen)
M'n vraag over welk systeem heeft te maken met de opbouw en onderdelen. In jou geval gaat het om een alles in 1 ventilator. De weerstand (meestal het probleem bij jou klacht) zit in dit geval op de grondplaat van de aanjager/ventilator en is dus een niet los te vervangen onderdeel, althans niet los te leveren via de dealer. Of de tussenhandel deze mogelijkheid wél heeft, is mij niet bekent. Anders draait het hoogstwaarschijnlijk uit op een compleet nwe ventilator, en die kost bij de dealer 235,29 incl. BTW.
Om het bedieningspaneel met zekerheid uit te kunnen sluiten, kan een dealer m.b.v. hun diagnoseapparaat de werking hiervan controleren. Verder is het raadzaam om in ieder geval de stekkerverbindingen op de aanjager nog te (laten) controleren. Het komt wel voor dat de aansluiting met de 2 dikke draden verbranden en geen contact meer maken, maar dan werkt de aanjager helemaal niet meer.

hans4074 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.