close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: "verzuipen" 106 1.4 xsi

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 XSI

Hallo ik heb dus een 1.4 xsi.
Na een tijdje (verschillend van tijd 2-30 minuten) verliest de auto vermogen als je dan gas geeft verzuipt de motor. Het is heeeel goed te ruiken als je erachter rijd, de benzine komt bijna "rauw" uit de uitlaat.
Er zit een gechipte ecu op, ik heb deze al omgewisselt maar dit maakt geen verschil. Evenals de lambdasonde die heb ik ook al een keer omgewisselt, maar ik merk ook geen verschil. Het motorblok "maakt goede massa (gecontroleerd met een startkabel).
Ik dacht misschien aan de BDP sensor, maar voordat ik die ga kopen weet mischien iemand nog iets wat ik kan uitproberen.

bvd Leike

Geplaatst door

leike van zelen (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de temperattur sensor zou ik als eerste vervangen.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

12 jaar

Dank je wel Jan ik ga even kijken waar ik een temp sensor kan vinden, ga ik dat eerst proberen.

Waar kan ik die temp sensor vinden?? De temp meter blijft inderdaad onderaan "liggen". Dus dat zal het dan ook wel zijn.

het is een sensor met eenblauwe stekker waar die precies zit weet ik zo niet.
wordt de motor wel goed warm/

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

12 jaar

Als de temp meter onderin blijft liggen is de thermostaat verdacht en word de motor niet warm en gaat tie verrijken.
Of de temp meter blijft onderin liggen omdat tie kapot is.
If idd tempsensor kapot.

primera p11 0

12 jaar

daar komt nog bij dat het een sensor met een groene stekker is. blauw is voor de temp-meter in de auto, groen is voor informatie aan de motorcomputer.

harry4203 2680
badge vip badge

12 jaar

nou je het zegt harry ik heb de kleuren door elkaar gehaald maar gelukkig kijken er meer mee.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

12 jaar

Als de termostaat kapot is word de motor evengoed een beetje warm, de wijzer zal dan in elkgeval een beetje omhoog komen.
Dus als ik het goedbegrijp heeft de blauwe stekker alleen invloed op de temp. meter in de auto, deze zal dan niet het probleem kunnen zijn van het slecht lopen (verzuipen). Daar zorgt de groene stekker voor (slechte info aan computter.
Kan ik deze sensors er zo uitdraaien of loopt het kvs er dan zo uit??

ik had afgelopen week nog een peusje met een defecte thermostaat, en daar kwam na 25km rijden de temp-meter nog niet van zijn plek. dus die opmerking zou ik wat voorzichtig mee zijn. en de koelvloeistoftemp-sensor zit (zoals het woord al zegt) in de koelvloeistof, dus daarvan loopt er idd wat uit.

harry4203 2680
badge vip badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.