close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 807: Vliegwiel blokkering 807 2.0 16v

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

Na cilinderkoprevisie(vanwege kromme kleppen) kwam ik er achter dat tijdens de montage van de cilinderkop de kleppen (inlaat kl cil1) de zuiger raken terwijlk nokkenassen goed gemonteerd zijn en met blokkeergereedschap geborgd.Echter gebeurt dit als het vliegwiel is geblokkeerd met pen in BDP stand(zuiger ligt gelijk met bovenzijde onderblok),maar als ik het vliegwiel(krukas) ongeveer 2cm verder draai dan krijg ik nog een blokkeergat in het vliegwiel waarbij de zuiger 1 en 4 dan iets gezakt zijn .In deze stand(dus niet BDP zuiger)past de kop wel zonder dat de kleppen de zuiger raken.Kortom wat is nu de juiste stand voor montage van cil.kop(tevens distrib riem stand)van het vliegwiel,gat 1 met zuigers in bdp maar dan raken de kleppen(cil1 inlaat) de zuiger of gat 2 met zuigers net door BDP maar kleppen wel vrij van cil 1.Deze stand word normaal ook gebruikt als distributie stand,echter bij deze auto wass de timing verstoord door een stukgelopen multi v riem die zich onder de distributieriem had genesteld.

Geplaatst door

ericrsv (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

meen dat de zuigers op 90 graden moeten staan (alle 4 op gelijke hoogte)

Er zijn 2 distributie uitvoeringen bij deze motor. De eerste is met een paspen in de flens van het krukas-tandwiel en de 2de uitvoering is de krukas-blokkering met een dikke paspen aan achterzijde motor in vliegwiel. Zo te lezen heb je al de 2de uitvoering. Kan helaas geen info vinden over de stand van de zuigers, maar heb je wél een blokkeerpen met de juiste maat/maten? Zowel de juiste diam.maat van gat motorblok en belangrijker.....de juiste diameter van de voorkant welke in het (juiste??) vliegwielgaatje moet? Als de pen de juiste maten en vorm heeft en in het juiste gat zit, kun je de krukas eigenlijk geen fractie meer bewegen met bijv. ringsleutel op krukas-bout. Heb je een beetje de juiste blokkeerpen, dus model hobby (excuses als dit niet zo is), dan kan dit net het verschil zijn tussen de 2 gaatjes.
Het is helaas geen direct antwoord op je vraag.

hans4074 0
badge

13 jaar

Bedankt voor jullie reactie,het is inderdaad model met pen voor vliegwiel,ik heb geen originele blokkeerpen maar de 2 bij elkaar liggende gaten in het vliegwiel zijn gelijk in diameter dus dat schiet niet op ,alleen alle zuigers gelijk zou nog een optie kunnen zijn morgen even proberen normaliter zie je de stand niet van de zuigers,in ieder geval als het zo is dan zou bij deze motor een distributievervanging niet bij BDP stand zuiger gebeuren en dus de stand van de kleppen ook kunnen verklaren.Mijn blokkeerpen is 9,5 mmvoor het vliegwiel goed laat het wel weten....

ericrsv 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 807 of stel zelf een nieuwe vraag.