close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 407 2007: Vlinderklep

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: RFJ, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 103

Hallo,

Gisteren even gekeken naar de luchtinlaat, omdat de auto de laatste tijd wat schokkerig rijdt soms en niet altijd even spontaan reageert op het gaspedaal. Ik dacht dat reinigen van de lunchtinlaatklep zou kunnen helpen. Een beetje met de klep gespeeld, geprobeerd aanslag te verwijderen, maar zonder de juiste spray was het geen doen. Nog even de auto gestart om te checken en leek het nog te doen.
Maar vanmorgen was het over. Wil totaal niet starten, ook niet een beetje. Diagbox erop en gaf in eerste instantie een foutmelding dat de klepstand niet correspondeerde met de druk in de inlaat. Code helaas verwijderd voordat ik had geregistreerd welk nummer deze had. Maar de code komt ook niet meer terug. Starten doet hij ook nog niet. De klep getest met DiagBox en die doet het wel. Nu valt me op, dat als het contact aanstaat, de klep zoemt. Dat is me eerder nooit opgevallen, dus ik weet niet of het 'normaal' is.
Heeft iemand misschien een suggestie hoe dit te onderzoeken, of liever nog: op te lossen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten,
Fred.

Geplaatst door

freja407 (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Blijft de klep nu niet dicht staan ?
Opnieuw inleren is misschien ook nodig omdat je er aan heb zitten bewegen.

Bedankt voor je reactie, Kaleido1. Ik heb gezocht naar hoe opnieuw in te leren, maar kon niet echt een duidelijke beschrijving kunnen vinden. Ik heb wel iets gevonden in een officieel Citroen/Peugeot document en uitgevoerd, maar dat leverde niks op.
Uiteindelijk is het probleem wel opgelost, dat is te zeggen: dat de motor weer ging lopen door heel erg aanhoudend te starten tot hij uiteindelijk aansloeg. Nu is de foutcode ook weer terug: "P1622 Incoherence between the throttle angle and inlet pressure information", maar hij start en loopt weer. Hopelijk leert hij nu gaandeweg de juiste afstelling.

freja407 0

1 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.