Mijn schoonzuster heeft een 307 en nu al rechts voor een versleten wiellager.
Met pas 30.000km, dat is toch niet normaal?
Het is bij een peugeot dealer in huizen gerepareerd.
Is dit niet een soort fabrieks fout?
Heeft iemand dit ook gehad was mijn vraag?
En ik heb wat gelezen over een fiat die iets met de start retour stroom had.
Door een slechte massa verbinding op de versnellingsbak.
Zodat de stroom door de assen en wiellagers heen gaat met op den duur slijtage.
Of heeft ze gewoon pech?
Als dit vaker voorkomt is er toch iets niet in orde lijkt mij?
Groet Willem.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
30.000km vind ik ook wel zeer vroeg voor wiellagers, tenzij de auto ooit door diep water is gereden en er water bij de lagers is gekomen. Ik zie dat wel eens in overstroomde gebieden dat de mensen er plezier in hebben door de diepe plassen te rijden maar de gevolgen komen dan wel een tijd daarna.
Er zit wel een afdichting op die lagers maar 100% waterdicht heb ik de grootste twijfels over.
Ik heb in ieder geval meerdere lagers vervangen die roest en vet met water vertoonden. (bij VW)
Frans ik heb niet het idee dat er hoog water bij gekomen is, passen kan wel natuurlijk het is nederland hier.
Alleen 2 keer per jaar scheurt mijn schoonzuster naar duitsland 700 km met 170 180 km gemiddeld, zij heeft een zeer pittige rijstijl.
Ik kan het me haast niet voorstellen 335000km met een 405 en nu nog 315000km met een 406 en nog nooit een lager vervangen.
Bedankt voor het mee denken groet Willem.
16 jaar
Bij de ene auto gebeurt het nu eenmaal wel en bij de andere niet.. Heb ook al wiellagers vervangen van een 307 met 50.000 km..
[quote=w.vries28]Frans ik heb niet het idee dat er hoog water bij gekomen is, passen kan wel natuurlijk het is nederland hier.
Alleen 2 keer per jaar scheurt mijn schoonzuster naar duitsland 700 km met 170 180 km gemiddeld, zij heeft een zeer pittige rijstijl.
Ik kan het me haast niet voorstellen 335000km met een 405 en nu nog 315000km met een 406 en nog nooit een lager vervangen.
Bedankt voor het mee denken groet Willem.[/quote]
Als ik die km zo bekijk hoop ik dat ze niet om de 30.000km versleten zijn.
Ik heb er al meer over gelezen dat er nog 307's zijn met kapotte lagers en zoals garageburgwal ook al zegt den ene wel en den andere niet. Ik hoop ook ervan gespaard te blijven natuurlijk al heb ik het bij mijn Honda en een Samara ook voorgehad. De auto's die ik op het werk onderhield 120 stuks (VW Audi Mercedes) had VW er ook wel wat problemen mee.
Rest me eigenlijk maar een vraag waarom de ene wel en de andere niet (slechte lagers, smeerprobleem, afdichtings probleem) Dat kom je niet zo maar te weten want wat er loos is zeggen ze niet altijd zo graag.
Ik hoop natuurlijk van harte als de lagers vervangen worden je er ook zoveel km mee kan doen als met de 405 en 406.
Beste groeten nog.
16 jaar
Nou Frans dat hoop ik ook.
Laten we hopen dat dit voorals nog een pech geval is.
En niet een storings gevoelig onderdeel.
groet Willem.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar