Peugeot 307: 307 1.6 16V Fors overslaande ontsteking in onbekende cilinders &

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: tu5jp4

ls.

deze wagen heeft heel enkel de volgende storing:
-Tijdelijke storing. Forse overslaande ontsteking in onbekende cilinders
-Tijdelijke storing. Forse overslaande ontsteking in cilinder nr. 3

Is nu een half jaar en 12000 km goed gegaan. Als het euvel zich voordoet dan brandt het diagnoselampje, melding storing uitlaat gas (op display) en loopt de motor op 3 cilinders. Als de motor 3 minuten uit staat en je start hem opnieuw dan is alles weer goed.

we hebben de bobine op 10864 vervangen, op 12654 zijn er speciale in- en uitlaat kleppen ingekomen, op 34903 zijn de BSI en de EBE geherprogrameerd, op 37842 is er een brandstof reiniger toegevoegd en nu 50179 weer dezelfde melding. Nu word er voorgesteld om een motor flush te doen....

Misschien iemand anders nog een goed idee? Zelf heb ik bij deze storing geen goed gevoel om te flushen. (denk niet dat het de oplossing is) Uiteraard zal het lampje dan wel weer enige tijd uitblijven...

alvast bedankt.

wkhoek

Geplaatst door wkhoek (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Vex (0) PRO, 16 jaar geleden

onlangs gehad bij een jumpy 2.0 16v, bleek toen een haarscheur in inlaat collector te zitten terhoogte ingang cilinderkop. Gaf ook storing ivm misfire. Redelijk snel kunnen vinden met remmenreiniger. Wel kwam de storing hier om de 2300km

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Bij een 207 met deze motor kwam ik in de ppd op het vervangen van de stoters van de uitlaatkleppen ivm onvoldoende retourstroom
van de olie.

peugeottechnieker (0) PRO, 16 jaar geleden

klopt, daar is een bericht van, we hebben dat pas voorgehad bij een 1007 met deze nfu motor. Die had de klacht dat de motor niet of niet goed aansloeg. (geen compressie bij koude motor)

wkhoek (0) PRO, 16 jaar geleden

Toch maar geflushed, we wachten af.... Auto is helaas buiten de garantie geraakt... Is nu trouwens gevuld met 5w40 vol syntetish.

greefje (0) PRO, 16 jaar geleden

Voor de nfu motoren zijn er kleppen met een kleinere klepsteel diameter leverbaar. Door lakafzetting op de klepsteel blijft deze hangen in de geleider en krijg je als storing haperende ontsteking. Uiteindelijk zal de klep verbranden zoals bij een gasauto. Door de engine flush zal de steel weer gereinigd worden en deze niet meer klemmen in de klepgeleider. Uiteindelijk is de beste manier om de kleppen te vervangen om van dit probleem af te komen.

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Greefje als ik goed teruglees zitten die er al in.Ik blijf bij de stoters.

wkhoek (0) PRO, 16 jaar geleden

idd kleppen zijn al vervangen door gemodificeerden...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.