Peugeot : vuldruk na turbo

Heb een camper aangekocht van 1991 en gemerkt dat de sensor voor het meten van vuldruk niet aangesloten is .Sensor nagemeten en vastgesteld dat die schakeld bij 1bar.Kan er mij iemand vertellen wat de normale vuldruk is voor die motor 2.5td.
Alarm bij 1 bar lijkt mij wel zeer hoog en wat is de normale alarmdruk.Wat moet er eigenlijk fout gaan vooraleer men een te hoge vuldruk krijgt.(inlaatklep die niet meer open gaat?)
beste groeten
paulus

paulus8640

Geplaatst door paulus8640 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Als het goed is zit er op de turbo een waste-gate,dat meganiekje wil nog wel eens vast gaan zitten waardoor hij niet meer regelt, de exakte werkdruk heb ik zo effe niet paraat.
Als de wastegate vast zit gaat het alarmlampje branden op het dashboard en dat is vervelend dus haal je dan het slangetje er maar af,vooral als je van plan bent de bus te verkopen en geen geld meer wilt uitgeven aan reparatie van de turbo.
Als ik U was zou ik de turbo maar repareren(laten),misschien als je de klep en z'n asje eens lekker inspuit met kruipolie en je laat hem eens een dagje intrekken dat hij weer los komt.

paulus8640 (0), 18 jaar geleden

Dank je wel voor de snelle reactie.
Heb nu reeds een paar honderd km gereden met de auto en haal gemakkelijk 110-120 km/h zonder iets abnormaal te merken .Waaraan kan ik merken dat die wastegate vast zit,en waar zit dit asje ergens .
beste groeten
paulus

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Als je boven op de turbo kijkt dan zie je een heveltje zitten die via een stangetje verbonden is met een drukdoosje waar een slangetje op zit die naar het drukgedeelte van het inlaatkanaal loopt
Dat hij makkelijk 120 haalt wijst ook op het vastzitten van de wastegate want,dit kan hij nooit lang volhouden zonder zichzelf op te blazen.

paulus8640 (0), 18 jaar geleden

Heb in het weekend een beetje geknutseld en inderdaad met behulp van WD 40 en een zeer klein tikje de zaak los gekregen in zo verre zelf dat er geen sprake meer is van tegenstand.De drukdoos losgekoppeld en getest waarbij die begint te werken vanaf 0.5 bar om dan progressief uit te schuiven tot een max. uitslag bij +/- 1 bar.
Heb je soms een idee wat de normale is druk tijdens het rijden dan kan ik eventueel een manometer aansluiten en dit even kontroleren tijdens het rijden.
beste dank
paulus

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Overig of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum